Memorarie - Arie van den Dool - oktober 2008

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Memorarie - Arie van den Dool - oktober 2008

Bericht door webmaster »

Arie Den Dool- Memorarie
Arie van Den Dool, soldaat 1e kl. Veldpost 6-IB Sorong Remoe, schreef een boek over de eerste dertig jaar van zijn leven, met daarin een aanzienlijk deel over zijn militaire diensttijd en in het bijzonder over zijn Nieuw-Guinea periode.
Arie zegt: de gedachte, dat de verhalen, anekdotes en levensvertellingen in dit boek in een enorm boeiende tijdsperiode spelen, heeft mij doen besluiten alle herinneringen op te schrijven, opdat geïnteresseerden er ook kennis van kunnen nemen. Immers; de donkere oorlogsjaren 1940 – 1945, de naoorlogse wederopbouw en “handen uit de mouwen” jaren, de “toen was geluk nog gewoon” jaren ’50 en de “hippie” jaren ’60 met daarin de voor mij hoogst spannende periode als militair in Sorong, Nieuw-Guinea, zorgden voor genoeg interessante gebeurtenissen in mijn leven, om verder te vertellen en de lezer te laten glimlachen of te laten nadenken over ‘hoe het toch mogelijk was’ of ‘anders had gekund’. Kinderjaren, familieleven, schooljaren, dorpsleven in Hoornaar, militaire dienst, bedrijfsopleiding en een baan, vriendschappen en liefdes, met daartussendoor wonderlijke gebeurtenissen, zijn het hart van dit boek.
316 blz., geïllustreerd, paperback/gebrocheerd, oktober 2008.Nederlands; ISBN: 978-90-8666-055-1 Prijs 19 €
Verkrijgbaar via de boekhandel of via internet:
http://www.bol.com/nl/p/memorarie/1001004008658785/
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie