Tempo Doeloe door NNG-veteraan Gerrit van Faassen

Herinneringen aan Biak
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Tempo Doeloe door NNG-veteraan Gerrit van Faassen

Bericht door webmaster »

Onder bezoekersbijdragen de eerst bijdrage geplaatst van Gerrit van Faassen die gelegerd was op Biak. "van mrt.1956-juni 1957 zat ik als dienstplichtige bi j de M.L.D. op Biak1955 – 1957. Eenentwintig maanden dienen bij de Marine." http://www.west-papua.nl/Bezoekersbijdr ... aassen.htm Als je reacties hebt op zijn verhaal dan kun je die hier kwijt. webmaster Chris P. van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: Tempo Doeloe door NNG-veteraan Gerrit van Faassen

Bericht door Bert Ernste »

Mooie verhalen. -- Bert Ernste Web | Twitter | Blog | Linkedin Artikelen West Papua | Nieuw-Guinea
l.oosterhoff3
Berichten: 6
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 12:50

Re: Tempo Doeloe door NNG-veteraan Gerrit van Faassen

Bericht door l.oosterhoff3 »

Beste Van Vaassen Een paar opmerkingen van iemand die gelijkertijd met jou t.p. diende en later nog eens bij het Gouvernement. Als je een verhaal vertelt over gebeurtenissen meer dan 50 jaar geleden, proef ik zaken die vaker worden gehoord van "sobats"van toen. Vermoedelijk heb je veel informatie vergaard uit verhalen van anderen. Dit kan snel leiden tot onzorgvuldige, maar vooral stoere uitspraken. Voorbeeld: de bewapening van de marine was wel iets moderner dan de Lee Enfield, misschien de Garand M1 waarschijnlijk. Bij de vliegramp met de "Neutron"in 1957 zijn 59 mensen omgekomen. Mocht je in de toekomst je belevenissen aan een boek willen toevertrouwen, adviseer ik je alle informatie eerst te checken. Het zal immers ook gelezen worden door andere deskundigen!
Plaats reactie