Rinus ten Haaft 30-03-2012 op de IC te Enschede overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Rinus ten Haaft 30-03-2012 op de IC te Enschede overleden

Bericht door webmaster »

Rinus ten Haaft 28-03-2012 opgenomen IC te Enschede Ik ontving vanmorgen het onderstaande bericht van Tineke, de echtgenote van Rinus. Ik heb geen adres van Rinus. Hij woont in Hengelo (ov):
Hierbij deel ik U mede dat de heer ten Haaft(Rinus) afgelopen woensdag is opgenomen op de IC te Enschede. Zal waarschijnlijk as. weekend niet meer halen. Graag notie ivm. ontvangen van mail ed.Wilt u dit dan maar stopzetten??? Kan ik niet van hem overnemen al draag ik alles wat met de papua’s leeft ook in huis een warme ziel toe. Ik weet niet wie hiervan op de hoogte gebracht moeten worden. U kunt mij helpen met opgave van zijn contacten/adressen en evt. berichtgeving hiervan. Sorry over het eea. Mevr. Tineke ten Haaft
Rinus ten Haaft tijdens de Kroonduiven(DETA) reünie in De Bilt in 2010
Rinus ten Haaft tijdens de Kroonduiven(DETA) reünie in De Bilt in 2010
DETA-2010-Rinus_ten_Haaft.jpg (44.85 KiB) 3626 keer bekeken
Vanmorgen, 31 maart 2012, ontving ik van Tineke ten Haaft het volgende bericht:
Gisteren 30-3-2012 is mijn man vredig ingeslapen. Met dank voor de adressen. En graag bericht op prikbord. T.t.H.
Ik condoleer haar bij deze en wens Tineke veel sterkte toe. Rinus was eigenlijk nog veel te jong. Als hobby bouwde hij (plastic)-modellen van allerlei soort,in een bepaalde schaal. O.a. vliegtuigen (schaal 1:72) van bv. KLM,Kroonduif,enz De vader van Rinus was Dominee ten Haaft: Op west-papua.nl tref je foto's aan van de neutronramp:
Op de pagina “Gebed voor de doden van de Neutron” staat op de foto op die pagina ook mijn vader,in zijn hoedanigheid van predikant van Biak. Op het filmpje op YouTube komt hij ook (een gebed uitsprekend) voor. Hij staat geheel rechts achteraan in burger naast de mannen in uniform. Ik weet dat mijn moeder ook aan boord was, maar ik heb daar zelf geen herinnering van. Het geheel heeft uiteraard wel een onuitwisbare indruk op mij gemaakt, ik was toen 10 jaar. Officieel : Ds D.A.ten Haaft
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Rinus ten Haaft 30-03-2012 op de IC te Enschede overlede

Bericht door webmaster »

"Je was een man van weinig woorden, herkenbaar voor degenen die bij je hoorden. Een man en vader op wie je kon bouwen, op wiens woord je kon vertrouwen. Zo bescheiden als je hebt geleefd, zo bescheiden ben je gestorven. " Bedroefd, maar in dankbare herinnering voor wat hij voor ons heeft betekend, geven wij u kennis van het plotseling heengaan van mijn lieve man, onze zorgzame vader en opa Marinus Gerardus ten Haaft Rinus * Zeist, 6 februari 1947 † Enschede, 30 maart 20 12 Tineke ten Haaft Rob en Iris Masha en Marco Kiki, Floortje Esdoorn straat 45 7556 DH Hengelo Er is gelegenheid afscheid van Rinus te nemen en ons te condoleren op dinsdag 3 april van 19.00 tot 19.15 uur in uitvaartcentrum In Pace DELA, Deurningerstraat262 te Hengelo. De crematieplechtigheid vindt in besloten kring plaats. hier de rouwkaart als pdf:
rouwkaart rinus.PDF
(621.68 KiB) 412 keer gedownload
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
maarten
Berichten: 14
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 16:32
Locatie: 't Harde

Re: Rinus ten Haaft 30-03-2012 op de IC te Enschede overlede

Bericht door maarten »

Ik lees dit nu pas. Schrikken en raar. Ik ken Rinus als jonge knul, in ons keurige dominees milieau was hij de eerste die enigszins afweek, had een brommer en rock en roll plaatjes... Zijn vader ken ik als oom Dick, vriend en collega van mijn vader. Gek, dat je iemand laatstelijk als tiener ziet en dan leest dat ie overlijdt. Tineke, we kennen elkaar niet, maar ik wens je alle goeds.
Maarten Teutscher.
Plaats reactie