05-01-2012 Cees van Klaveren (Nigimy) overleden.

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

05-01-2012 Cees van Klaveren (Nigimy) overleden.

Bericht door webmaster »

Van Dennis Kloeth ontving ik het volgende bericht: Op 5 Januari jl overleed onze stiefvader Klaafie (Kees) van Klaveren. In Manokwari stond hij bekend als de man van de Nigimy en de man die bijna een halve eeuw mijn moeder gelukkig maakte. Bijgaand heb ik een klein epistel gemaakt voor allen die hem uit Manok (of daarna) kennen en wellicht zou jij dit als eerbetoon voor een bijzonder mens op jouw site kunnen plaatsen. Ik zal vanaf 8 Januari in Nederland zijn voor de begrafenis. Alvast bedankt voor je moeite en gegroet. Dennis G. Kloeth Van Klaveren, de man van de Nigimy is niet meer…
Van Klaveren, de man van de Nigimy is niet meer…
Van Klaveren, de man van de Nigimy is niet meer…
Klaafie.jpg (78.63 KiB) 2929 keer bekeken
Als baru (nieuw-komeling) van even midden in de 20, kwam hij in eind 50-ger jaren in Manokwari aan. Al snel werd hij daar bekend als “van Klaveren”, de man van de Nigimy. “Hij komt uit Oegstgeest”, werd er gefluisterd…, “en hij spreekt zelfs maleis.” Eind ’59, en in de soos, leerde hij m’n moeder Maudje kennen. Voor haar was het “love at first sight” en voor hem duurde dat eigenlijk ook niet veel langer. Vanaf die dag zou hij haar leven en dat van haar vier zonen een onverwachte wending geven. Volgens goed Indisch gebruik gaf Mam hem een “koos naampje”. Ze noemde hem Klaafie. En hij noemde haar Maudje. Bijna een halve eeuw lang zouden ze samen liefdevol genieten van heerlijk samen zijn, “de kinderen”, “lekker makan makan”, “hun prachtige tuin” in Manokwari en veel later in Velzen Noord, maar ook van hun verre zwerftochten naar Amban, Sowi en Wosi en langs de nieuwe weg richting Ransiki, Vele jaren later brachten die zwerftochten hen naar hun mooie en geliefde Frankrijk. Voor mij en mijn broers werd hij Oom Klaafie en plagend soms, noemden onze kinderen hem weleens Opa Klaafie. Voor onze kinderen kocht hij ieder nieuwe jaar een machtig pak vuurwerk dat traditioneel op nieuwjaars-dag, bij Oma in de achtertuin, de donkere en koude winteravond in vele warme kleuren deed opgloeien. Opa Klaafie was hun “nieuwjaar’s vuurwerk” hero. Op 5 Januari, 2012, en na een moedig gedragen ziekte, ging hij heen. Een grote leegte achterlatend, nam hij, na 53 jaar in ons midden te zijn geweest, voorgoed afscheid van zijn aangenomen zonen en “zijn” liefdevol aangenomen cucu’s (de kleinkinderen) en van (onze) Carla, die hem ten tijde van zijn ziekte zo liefdevol verzorgde en aan wie Maudje, in stille hoop, zijn hart toevertrouwde. Op 10 Januari, en precies op de dag van zijn geboorte, begint hij aan een laatste reis die hem zeker weer zal samenbrengen met zijn Maudje, die prachtige Indische vrouw van zijn leven. Van Klaveren, de man van de Nigimy is niet meer. Maar in onze harten en in die van velen die hem van zijn Manok jaren kenden, zal hij voor eeuwig voortleven als een nuchter en bijzonder mens van weinig woorden, maar van vele warme en welgemeende daden. Selamat Jalan en Terima Kasih, lieve Oompie, voor de lach, de liefde en het respect, maar vooral ook voor de veiligheid die je onze moeder in al die prachtige jaren gaf. Maar toch ook vooral bedankt voor de man die je al die prachtige jaren zo liefdevol was voor ons “de vier jongens Kloeth” en onze gezinnen. You held me without touch, and kept me without chains…You set me free and leave me be…(adapted from Gravity by Sara Bareilles) Dennis Kloeth – Mede namens mijn broers Roy, Barry en Peter en onze kinderen en kleinkinderen.
Klaafie.pdf
Van Klaveren, de man van de Nigimy is niet meer…
(302.47 KiB) 315 keer gedownload
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: 05-01-2012 Cees van Klaveren (Nigimy) overleden.

Bericht door Humphrey »

Dennis, Barry, Roy, Peter en gezinnen Heel veel sterkte met het verlies van jullie pleegvader. Met hartelijke groet. Agnes & Humphrey Trouerbach
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: 05-01-2012 Cees van Klaveren (Nigimy) overleden.

Bericht door webmaster »

Hieronder het overlijdensbericht:
Klaaf_overlijdensbericht_1.jpg
Klaaf_overlijdensbericht_1.jpg (22.2 KiB) 2871 keer bekeken
Klaaf-overlijdensbericht-2.jpg
Klaaf-overlijdensbericht-2.jpg (12.56 KiB) 2871 keer bekeken
Klaaf overlijdensbericht .pdf
(176.21 KiB) 300 keer gedownload
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie