Foto's van de binnenkant van kazernes.

Hier kun je allerlei info kwijt met betrekking tot militaire aangelegenheden in NNG: kazernes, acties, dienstplicht, beroeps, inlichtingendienst, schepen, enz.
Plaats reactie
Hans Slijkhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 feb 2008, 13:12

Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Hans Slijkhuis »

1-8-2006 Het zou ook leuk zijn als er wat meer foto's van de kazerne op je site zouden staan. Er zijn genoeg sitebezoekers die er binding mee hadden in het verleden. Maar ja, hoe kom je er aan. Hopelijk zijn er bezoekers die hieraan een bijdrage kunnen leveren.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door webmaster »

15-05-2007 Hans, volgens mij ben je met de albums van Piet Luteijn en Nanne de Jong al aardig bediend. webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Johnny Bruininga »

Hay Si Hans.....Klein wereldtje hé..? blij jou weer te kunnen lezen Tot ziens op Bronbeek... Verheug me al Semper Fi Sobat Osu Paatje
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Johnny Bruininga »

Apropos.... zijn er nog ouwe mariniers aan de bakstafel..?? Of ouwe Landmachters die op Nieuw-Guinea hebben gezeten en niet te vergeten Vlootbalen en Luchtmachters, en MLDers maar ook burgers.....er is toch nog wat van dit alles Over....met een schat aan ervaring over het Leven op NG.Vertel eens wat ..???? alléé sobats brandt maar los.... Paatje John
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Johnny Bruininga »

Afbeelding Klas 57 deta-Jongens bij het Korps Mariniers 1956
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Johnny Bruininga »

Even nog een bijkomstigheid op de foto; Enige contact is met Jim Wolterbeek(elke Zat. Bellen) en soms met Harrebomee woont in Calif.Escondido.. Edu Zimmerman en Binkhuisen weet ik niet... en Wijnhamer en Si Tokké zijn ons voorgegaan naar het Walhalla.. en nu nog de rest. we waren met z'n 23-en Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Johnny Bruininga »

Weet je nou wat ik erg jammer vind; dat de Geschiedschrijver over het Korps Mariniers niets heeft vermeld over;... Dat er op 13 januari 1956 in het Voormalig Nederlands Nieuw-Guinea een werving voor het Korps Mariniers was en Dat er 23 Deta-Jongens daar werden aangenomen heel uniek in de Korpsgeschiedenis... helaas.... jammer...doch de geschiedenis kan je niet veranderen...het zij zo.
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Johnny Bruininga »

Een van de laasten Ridder der 4 e klasse in de orde van de M.W.O. Geovani Hakkeberg een persoonlijkheid om niet te vergeten. Heb hem opgezocht in Het Aardenburg rivalidatie-centrum te Doorn Nog steeds dezelfde Spirit en veel Humor.. Laat mij alle bekenden uit Nieuw-Guinea en in het bijzonder Manokwarie, de beste groeten doen. Qua Patet Orbis..Geo Afbeelding
Roy Kneefel
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 09:06

Re: Foto's van de binnenkant van kazernes.

Bericht door Roy Kneefel »

Johnny Bruininga schreef:Een van de laasten Ridder der 4 e klasse in de orde van de M.W.O. Geovani Hakkeberg een persoonlijkheid om niet te vergeten. Heb hem opgezocht in Het Aardenburg rivalidatie-centrum te Doorn Nog steeds dezelfde Spirit en veel Humor.. Laat mij alle bekenden uit Nieuw-Guinea en in het bijzonder Manokwarie, de beste groeten doen. Qua Patet Orbis..Geo Afbeelding
Paatje, dank u wel voor het plaatsen van de foto! Vorig jaar mei waren oom Geo en tante Olga nog op de DETA Reunie in De Bilt. Niet lang daarna werd hij opgenomen in het Anthonius Ziekenhuis in N'gein. Er was een gaatje in zijn Aorta ontdekt. Hij verbleef lang in het Anthonius. Gelukkig is oom Geo nu aan het herstellen. Van dochter Anita hoorde ik dat ze zich hebben ingeschreven voor een Indisch bejaardentehuis te Wagenigen. Alleen de wachtlijst voor dat tehuis is lang. Oom Geo heeft de slag in de Javazee, feb. 42 overleefd. Dat ging daar behoorlijk heavy aan toe. Op Koninginnedag 1962 te Manokwari marcheerde hij in PVK uniform met al zijn militaire onderscheidingen mee in de Parade. Wat een bijzondere man !!! Roy Kneefel Groeten, Roy.
Plaats reactie