Reisverslag van autistische jongen in West-Papua

Heb je een reis naar NNG gemaakt en wil je je ervaringen met anderen delen, dan is dit de plaats waar je terecht kunt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ovaessen
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 15:42
Locatie: Velp (gld)

Reisverslag van autistische jongen in West-Papua

Bericht door ovaessen »

Beste lezer, Doormiddel van dit bericht wil ik mijn West-Papuaverslag aanprijzen. Het betreft een verslag van 2 Papuavakantiereizen, namelijk een culturele waarbij ik door het gehele land reisde en een loodzware wandelexpeditie van de Baliem- naar de Silimovallei visa versa. Hier volgt een link naar een recensie van dat West-Papuaverslag: http://www.psy.nl/fileadmin/files/Psy/P ... -Papua.pdf En tenslotte nog de link naar mijn digitaal fotoalbum van die loodzware wandelexpeditie: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... ff13d2ccf9 Mocht je interesse hebben in mijn West-Papuaverslag dan hoor ik dat natuurlijk graag! N.B: Uit de verkoop van die verslagen financier ik mijn toekomstige Papuareizen want ondanks mijn autistische handicap wil ik dat prachtige (ei)land in de Grote Oceaan blijven bezoeken. Gegroet, Otto Vaessen. (Alias: De Autistische Rimboeloper) :lol:
Mijn vier Papuareizen;
West-Papua 1996 (52 dagen, Baliemvallei & Schouteneilanden)
West-Papua 2008 (26 dagen, Silimovallei)
Papua Nieuw Guinea 2009 (35 dagen, Sepik & Biesmarkarchipel)
West-Papua 2012 (28 dagen, Casuarinenkust)
Jan Sneep
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 17:04

Re: Reisverslag van autistische jongen in West-Papua

Bericht door Jan Sneep »

Beste Otto Vaessen, Je bent destijds bij me langs geweest voor informatie over West-Papua voordat je op reis ging. Je hebt de reis blijkbaar gemaakt, een verslag geschreven maar vergeten mij nog eens te contacten. Dat kan nu alsnog door mij je verslag (tegen betaling weliswaar) aan te bieden. Kom nog eens langs als je zin hebt. Vriendelijke groeten, Jan Sneep John F. Kennedyplantsoen 59 2252 EV Voorschoten Tel. 071-5613433 e-mail: jan.hennie.sneep@planet.n
Gebruikersavatar
ovaessen
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 15:42
Locatie: Velp (gld)

Nog een keer op visite bij Jan Sneep?

Bericht door ovaessen »

Dag Jan Sneep, Wat leuk om weer eens wat van jou te horen! Ik ben namelijk begin 2008 nog bij jou op visite geweest. Ondertussen ben ik na die bizarre wandelexpeditie (een 18-daagse hike dwars door het Sneeuwgebergte) van het reisbureau Himalaya Trekking in 2008, een jaar later nog een keertje op vakantie naar Papua geweest. Ditmaal ging het om een 35-daagse culturele rondreis door het zelfstandige oosten van het eiland Nieuw Guinea. Omdat reizen naar Papua (zowel het bezette westen als het zelfstandige oosten) een peperduur aangelegenheid is, vormt zo’n reis een ware aanslag op je portemonnee. Voor een Papuareis ben je namelijk al snel vele duizenden euro’s kwijt. Mede door een royale erfenis van Annie Nijhuis kon ik in 2009, een jaar later!, nog een keer naar Papua op vakantie gaan. Toen besloot ik om naar het exorbitant dure Oost-Papua (Oost Papua is ruim 2x zo duur als het toch al dure West-Papua) te gaan. In Oost-Papua is door zijn in 1975 verkregen zelfstandigheid een peperdure toeristenindustrie met Australische prijzen op gang gekomen. Ondanks dat vandaag de dag het toerisme daar nog op de meeste plekken in de kinderschoenen staat, is de infrastructuur (wegen, vliegvelden & lijnvluchten, boot- en veerdiensten) goed genoeg ontwikkeld om in slechts 5-weken alle toeristische hoogtepunten van het land te bezoeken. Dit in tegenstelling tot het veel moeilijker bereikbare en bereisbare bezette West-Papua. :o Zie fotolink PAPUA2009: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... d8c728028d Wat het bezoek betreft: Het lijkt het mij erg leuk om recent bij jou weer op visite te gaan. De vorige keer vond ik namelijk zeer leerzaam! Komt jou volgende week vrijdag (18-3-2011) of op een andere vrijdag goed uit? Laat het me weten door mij te e-mailen of te bellen. :lol: Wat mijn West-Papuaverslag betreft: Deze is bij mij te koop voor E50,00. Als het ruim 225 pagina tellende full-colour verslag in de toekomst officieel uitgegeven gaat worden zal de prijs zeker gaan dalen. Nu geef ik het nog in eigen beheer uit waardoor de kosten helaas een stuk hoger liggen! Desondanks heb ik inmiddels in totaal nu al meer dan 80 exemplaren verkocht en de reactie die ik van de lezers krijg zijn zonder uitzondering zeer positief! Als ik bij jou op bezoek kom, neem ik wel een exemplaar mee!!! :roll: Zie hier het internetdraadje over de promotie van mijn recent verschenen Papuaverslag: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=108862 Vriendelijke groeten, Otto Vaessen Waterstraat 88 6882GG Velp (gld) Vast: 026-3623310 Mobiel: 06-42738157 E-mail: otto.vaessen@wur.nl :lol: :lol:
Mijn vier Papuareizen;
West-Papua 1996 (52 dagen, Baliemvallei & Schouteneilanden)
West-Papua 2008 (26 dagen, Silimovallei)
Papua Nieuw Guinea 2009 (35 dagen, Sepik & Biesmarkarchipel)
West-Papua 2012 (28 dagen, Casuarinenkust)
Gebruikersavatar
ovaessen
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 15:42
Locatie: Velp (gld)

Bezoek aan Jan Sneep succesvol verlopen

Bericht door ovaessen »

Dag Jan, Mijn bezoek bij jou thuis, afgelopen vrijdag 18-3-2011, in Voorschoten was zeer geslaagd! :roll: Jij en jouw vrouw zijn echt een kanjer! De verhalen over de doorsteek van de zuidkust via de Sibilvallei naar Hollandia, dwars door het Sneeuwgebergte, vond ik zeer indrukwekkend. Mijn kleine uitstapjes naar West-Papua vallen in het niet bij jouw buitenmenselijke prestatie. Ik hield het nog geen drie weken uit in het woeste Sneeuwgebergte! De betreffende wandelexpeditie die georganiseerd werd door Himalaya Trekking, waarbij ik samen met nog 4 anderen van de Baliem- naar de Silimovallei gelopen heb (visa versa), verliep voor een deelnemer rampzalig en moest met een junglebrancard uit de bush gedragen worden! :( Kennelijk zijn wij niet uit het juiste hout gesneden!!! Dat wetende, maakt jouw prestatie nog bijzonderder dan het al was!!! :lol: Gegroet, Otto Vaessen.
Mijn vier Papuareizen;
West-Papua 1996 (52 dagen, Baliemvallei & Schouteneilanden)
West-Papua 2008 (26 dagen, Silimovallei)
Papua Nieuw Guinea 2009 (35 dagen, Sepik & Biesmarkarchipel)
West-Papua 2012 (28 dagen, Casuarinenkust)
Plaats reactie