Ronald van de Kimmenade

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
rwvdkimmenade
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 apr 2009, 04:19

Ronald van de Kimmenade

Bericht door rwvdkimmenade »

Ik ben Ronald van de Kimmenade, en 4de zoon van Jan (Johannes Paulus van de Kimmenade)& Han (Johanna Goverdina Kooiman) en ben op 16 november 1958 geboren op Biak N-Guinea. Mijn vader is eerst in Australie en Nieuw-Guinea in dienst geweest. Ik heb nog dias en boek over de expeditie in het Witte Hart van Nieuw Guinea (boek van L.D. Brongersma en G.F. Venema) in de sibilvallei. Naderhand is mijn vader teruggekeerd en getrouwd en na enkele jaren buitenland (Teheran/Iran) weer terecht gekomen op Biak. Wat vaak ter sprake kwam was de flessen bar op Biak, schijnbaar de ontmoetingsplaats voor de bewoners. Moeder is in April 1995 overleden, mijn vader in Nov. 2006.
kees koetsier
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 29 apr 2009, 04:26
Locatie: ALFAZ DEL pI, sPANJE

Re: Ronald van de Kimmenade

Bericht door kees koetsier »

R.W. van de Kimmenade ., 4de zoon. Tijdens jouw geboorte was ik op Biak. Ik heb als Nigimij employee o.a Hoover wasmachines aan je vader verkocht. Hij deed veel in fietsen. Daarvan heb ik foto´s en ook een stuk film die mijn zoon kort geleden gedigitaliseerd heeft. T.z.t zal ik daar wat van op internet zetten. Zie ook op Youtube : Biak Neutron.
Rinus
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 21:00

Re: Ronald van de Kimmenade

Bericht door Rinus »

Wij woonden op Biak van 1955-1960 aan de Havenweg. Mijn vader staat kort op dat YouTube filmpje (begint bij 1min39sec). Ik wist niet dat er film,in kleur nog wel, van bestond. Bestaat er nog meer film? Zou geweldig zijn. Rinus ten Haaft
kees koetsier
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 29 apr 2009, 04:26
Locatie: ALFAZ DEL pI, sPANJE

Re: Ronald van de Kimmenade

Bericht door kees koetsier »

Hola Ronald, bij het doorbladeren van deze site kom ik mijn verhaal tegen. Het komt mij voor dat iik mij heb vergist. De Kimmenade die ik mij herinner was niet jouw vader van Kimmenade. Just Kimmenade, zonder van. Die een zaak had in fietsen en andere zaken zoals wasmachines. Jouw vader werkte denk ik bij de Kroonduif. De flessenbar vwas een Kroonduif, KLM, aangelegenheid. Adios, Kees koetsier.
Plaats reactie