Johan Sigarlaki 8 januari 2009 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Johan Sigarlaki 8 januari 2009 overleden

Bericht door webmaster »

Vanmorgen kreeg ik van mijn vriend, Benny Sigarlaki, het bericht, dat zijn Broer Johan Sigarlaki gisteren is overleden. Johan was in zijn wilde jonge jaren in Manokwari, vooral in de groep van leeftijdgenoten, alom bekend en populair. Ik kan beter stellen van, wie kende hem daar nou niet? Een jongen die durfde te leven en van het leven hield. Johan heeft de leeftijd van 66jaar bereikt. Met hem valt er wederom één van ons weg uit een periode die we meegemaakt hebben, die ons bijblijft als een stukje onvergetelijke geschiedenis. Roy Hendrik 9 januari 2009 Hallo allen, Vandaag hoorde ik dat Johan Sigarlaki overleden was. Johan werd enige jaren geleden getroffen door een beroerte en sinds die tijd lag hij in een verpleegtehuis. Dinsdag 13 jan. '09 wordt Johan begraven of gecremeerd..... Groeten, Roy Kneefel
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door webmaster »

Sigarlaki--J_R_.jpg
Sigarlaki--J_R_.jpg (36.46 KiB) 6333 keer bekeken
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door Humphrey »

Howel Johan al enige tijd in een verzorgingstehuis verbleef (samen met broer Ronnie), kwam het bericht van zijn overlijden toch onverwacht. In het verzorgingstehuis heb ik hun beiden nog mogen bezoeken. Wie en hoe Johan was, weet een ieder: voor vrienden gaat hij dwars door het vuur. Een persosnlijkheid is heen gegaan. Rest mij alle nabestaanden van Johan heel veel sterkte toe te wensen. Humphrey Trouerbach
Ben Sigarlaki
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 20:29

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door Ben Sigarlaki »

johan1.jpg
johan1.jpg (15.71 KiB) 6273 keer bekeken
Dit was Johan in zijn jonge jaren.
johan2.jpg
johan2.jpg (29.59 KiB) 6277 keer bekeken
Dit is Johan vlak voordat hij ziek is geworden, met een goede vriendin uit Manokwari, Meity Kneefel.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door webmaster »

http://www.youtube.com/watch?v=cwVAHFRS ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=_mi7tNPT ... =1&index=6 In memory of Sigarlaki I specially devote this song to Johan, Family and the gang at Manokwari Igje van Gessel
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door Humphrey »

Zowel op de afscheidsavond als bij de uitvaartplechtigheid was de belangstelling groot. Niet vreemd, omdat Johan vooral in Amsterdam een begrip was. Onder de bezoekers waren oud-Manokwarianen (o.a Roy Kloeth, Don Kessing, Lex Bal, jongen Quilettes en vd Heide), oud-Hollandianen Peter Holle, Emiel Crawfurd, Don Trouerbach. Met het heengaan van Johan is de groep ex-Nieuw-Guinea'ers weer met 1 persoon afgenomen. Dit zal uiteraard alleen maar blijven afnemen. Daarom, zolang het nog kan: geniet van elkaar, deel de ervaringen en verhalen uit Nw-Guinea met elkaar, draag informatie aan elkaar over en probeer dit alles vast te (laten) leggen voor het nageslacht als een stuk geschiedenis. Een goed platform is o.a. deze site (http://www.west-papua.nl). Humphrey Trouerbach
Lex Bal
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 jan 2009, 12:46

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door Lex Bal »

Met het overlijden van Johan Sigarlaki is een trouwe vriend heen gegaan. Johan, Ron en Ben waren de 3 brothers, die zich in Manokwari heel snel thuis voelden en genoten van muziek en het leven. Ze werden vooral bewonderd om hun levensstijl en loyaliteit, maar vooral om hun trouwe vriendschap. Alle drie hebben alleen maar een positieve bijdrage geleverd aan onze gemeenschappelijke geschiedenis. Ron en Ben en familie, heel veel sterkte toegewenst! En blijf nog heel lang en gezond in ons midden! Johan, ik heb je altijd bewonderd en alleen maar positieve herinneringen overgehouden aan zowel je Manokwari- als Amsterdam-periode. Johan, sobat, het ga je goed! Je bent nu van het lijden af! Je hebt lang genoeg voor je leven gevochten.Ik gun je je rust! Lex Bal
Gebruikersavatar
Johnny Bruininga
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 13:27

Re: Johan Sigarlaki overleden

Bericht door Johnny Bruininga »

Mea culpa mea maxima Culpa...... Mijn condoleance gaat uit naar alle Familie leden.. die hun dierbaren hebben moeten verliezen.. Sommigen ken ik niet maar meerendeels zijn het bekenden voor mij... God hebbe hun ziel Paatje John Bruininga
Plaats reactie