Morgensterverbod en Iskander Bwefar

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Morgensterverbod en Iskander Bwefar

Bericht door webmaster »

Ik ben bezig met een journalistiek onderzoek naar Papoea's in Den Haag en Delft. Onderdeel daarvan is dat ik ook het het eea mbt het incident met Iskander wil uitzoeken.
Jij hebt heel veel waardevolle media-info op je site(http://tanahku.west-papua.nl/index.php/ ... teranendag)(waarvoor veel dank!).
Ik heb een aantal vragen:.
1. Ik ben nl op zoek naar personen binnen de veteranenorganisaties die evt betrokken waren bij het verbieden van de vlag.
2. Hoe zijn de veteranenorganisaties geinformeerd over het verbod om de vlag tijdens het defile mee te voeren.
3. Hoe hebben de veteranenorganisaties daarop gereageerd?
4. Ik wil graag in contact komen met veteranen die (voorheen) de Morgenster vlag hebben gedragen tijdens het defile in Den Haag tijdens veteranendag.
5. Zijn er veteranen die de aanhouding van Iskander van nabij hebben gezien?


Vriendelijke groeten,
Nico Jouwe
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Morgensterverbod en Iskander Bwefar

Bericht door Humphrey »

Twee ooms (inmiddels overleden) liepen altijd met de vlag van de morgenster op de veteranendag mee. Toen het dragen van de morgenster verboden werd, konden zij het niet begrijpen en voelden zich miskend. Verbolgen waren zij, net als ik toen ik het hoorde. Misscchien slaat het niet helemaal op jouw item, maar toen ik in de Telegraaf van donderdag 13 oktober 2022 op pagina T13 het interview van Wierd Duk met Kaan Ozgok las, werd de verbazing nog groter, omdat mijn gedachten direct teruggingen naar het Morgensterverbod. In de 3e kolom van het artikel zegt de geinterviewde letterlijk: ''Het doet pijn als ik (Kaan Ozgok) zie dat de vlag van de politieke islam wordt geplant in de Tweede Kamer, het hart van de Nederlandse democratie''. Dit heb ik verder niet gecheckt. Maar als dit correct is, is/was het Morgensterverbod toch totaal niet te begrijpen?
Plaats reactie