60 jaar geleden dat wij Nieuw Guinea moesten verlaten

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

60 jaar geleden dat wij Nieuw Guinea moesten verlaten

Bericht door webmaster »

Omdat het dit jaar 60 jaar geleden is, dat wij Nieuw Guinea moesten verlaten, is de TV/documentaireproducent De Haaien B.V. uit Amsterdam doende met het maken van een driedelige TV-uitzending via BNN Vara op Nederland 2, die in november a.s. zal worden uitgezonden.

De regisseur ervan is de heer Foeke de Koe.

In verband met dit programma zijn onder andere vroegere bestuursambtenaren benaderd met het verzoek aan dit programma mee te werken. Dat waren ondergetekende en Gerrit Dasselaar. Met ons zijn vraaggesprekken gehouden en tv-opnames gemaakt in de nagebouwde ontvangsthal van Schiphol in het luchtvaartmuseum Aviodrome.

Maar ook zijn en/of worden opnames gemaakt met andere personen zoals militairen, piloten etc.

Zodra ik meer weet, zal ik u informeren, zodat u over die uitzendingen informatie kunt verstrekken op uw site. Ik heb veel bewondering voor wat u betekent voor de ex Nieuw Guinea gangers en anderen.

Met vriendelijke groeten,

Theo Laumans, Kloosterstraat 64 te 5935 CB Steyl.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie