Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door Humphrey »

ik ben op zoek naar plattegronden van de volgende ''stadsdelen'' van Hollandia. Wie kan mij helpen?

- SENTANI (begin jaren '50)
- IFAR (beginjaren '50)
- MOTORPOOL (medio jaren '50)
- KOTA BAROE (Hollandia-Binnen: medio '50 - begin ''60 jaren)
- DOK V (eind jaren '50/begin jaren '60)

- SEROEI (eind jaren '40 - beginjaren '50)


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet
Humphrey Trouerbach
Frank Gibson
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 feb 2008, 07:46

Re: Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door Frank Gibson »

Hi Humphrey,

Heb je al gekeken op www.kotabaroe.nl? Je moet je dan wel eerst registreren.

Groetjes,
Frank gibson
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door Humphrey »

Hallo Frank, ik heb op www.kotabaroe.nl gekeken, maar niet alles gevonden. Alleen wat van Kota Baroe.
Wie weet waar ik de plattegronden kan vinden van: MOTORPOOL, IFAR, SENTANI, HOLLANDIA HAVEN en Dok V-VIII?
maarten
Berichten: 14
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 16:32
Locatie: 't Harde

Re: Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door maarten »

Dag Hunphrey, Ik las je interview met die scholieren. En ik zie nu welke plaatsen je wilt bekijken. Het lijkt alsof we allebei in Deroei en Hollandia hebben gewoond.... Ik ben van 1952, kwam definitief naar Nederland na de overdracht, 1962
Maarten Teutscher
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door Humphrey »

Hallo Maarten,

Bedoel je het interview met leerlingen van het Zaans Lyceum over ''Koloniale Sporen in mijn buurt''?

Inderdaad heb ik in Seroei (1950) en vervolgens in Hollandia (Sentani, Motorpool, Hollandia-Binnen) tot en met 1961 gewoond.

Van Frank Gibson heb ik inmiddels wat plattegronden gekregen.

Verder zit ik in 2 Papua-projecten, te weten: SMUGabungan (renovatie HBS-school in Dok V) en Panti Asuhan Pelangi (weeshuis in Abepura/Kota Baroe).

Op 5 oktober wordt het boek ''Geheelde pijn, ver verlangen'' (auteur Nieke Atmadja) gepresenteerd. Het gaat over ouderen in Nederland met een Indonesische (Javaanse, Molukse, Sumatraanse, Papua etc.) achtergrond. Voor degene met een Papua-achtergrond werd ik benaderd.

Met vriendelijke groet,
Humphrey Trouerbach
maarten
Berichten: 14
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 16:32
Locatie: 't Harde

Re: Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door maarten »

Ha Humphrey,

In datzelfde Seroei werd ik in 1952 geboren. Mijn oudere broer werd in Sentani geboren. Ifar is ook goed bekend, we woonden aan de weg daar naar toe ("Berg en Dal").
signalhill
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 06:38

Re: Stadsplattegronden HOLLANDIA en omgeving / SEROEI

Bericht door signalhill »

Volgens mij, was "Berg en Dal in Hollandia, direct na de haarspeldbocht. Daar bovernaan stond TOKO KANON, in Berg en Dal woonde ook de Gouverneur, dacht ik. Als je naar Ifar wilt, moet je eerst naar Kota Baroe (hollandia Binnen ) en langs Sentani airstrip, vanuit Holliandia Haven komende..
Plaats reactie