In ‘t spoor van Ernst Herbert Piena 1942-1962

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

In ‘t spoor van Ernst Herbert Piena 1942-1962

Bericht door webmaster »

Na lang onderzoek heb ik met veel hulp van mariniers een historisch verslag kunnen maken waarvan komende week een publicatie via Uitgeverij Klus op Dek zal verschijnen getiteld “In ‘t spoor van Ernst Herbert Piena 1942-1962”. Verkrijgbaar via het Mariniersmuseum Rotterdam alwaar 4-mei a.s. een ceremoniële bijeenkomst zal zijn met het laatste familielid uit hetzelfde gezin, de Brig.Generaal der Mariniers én een aantal sobats uit die tijd, zelfs de maat die Ernst uit de vuurlinie sleepte en daarbij zelf ook gewond raakte.

Aansluitend wordt op Crooswijk ceremonieel een bloemstuk gelegd door John Dave Boon die de laatste zorg aan Ernst verleende. Tevens mag ik deze publicatie overhandigen aan burg. Aboutaleb die in zijn rede speciale aandacht zal geven aan 60 jaar na Nieuw-Guinea.
Er zal aandacht zijn van pers en het museum zelf waar een video-presentatie zal zijn over Ernst, 60 jaar na dato.

Ook gaat de OGS na mijn verzoek een nieuwe herinneringsplaquette plaatsen op Crooswijk net vóór 4-mei.

In dit najaar komt een documentaire op 2DOC over Nieuw-Guinea waarin ook dit historisch verslag zal voorkomen. Foeke de Koe heeft mij thuis al hiervoor geïnterviewd.

Met vele anderen ben ik dankbaar voor jouw prachtige website en ben dankbaar ook te hebben kunnen bijdragen aan meer aandacht over deze ‘vergeten oorlog’.

Hartelijke groet
Ed van Beek
Veteraan NNG 1961-maart-1962
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: In ‘t spoor van Ernst Herbert Piena 1942-1962

Bericht door webmaster »

4-mei heb ik in het Mariniersmuseum mijn publicatie mogen presenteren in aanwezigheid van o.a. BrigadeGeneraal der Mariniers J.Hut, Lt.Kolonel B.Vlasman van de v.Ghent Marinierskazerne Rotterdam en een 7-tal makkers uit Merauke 1961-1962 die Ernst Herbert Piena hebben gekend én zelfs 2 die bij het sneuvelen van Piena aanwezig waren. Daarna mocht ik ook uitreiken aan Aboutaleb op “Crooswijk” Rotterdam.
Hierbij een selectie uit mijn foto’s over de presentatie in het museum alsmede de uitreiking van mijn publicatie aan burgemeester Aboutaleb.
Hg, Ed van Beek

die dag verliep als volgt:
  • Speech directeur van het Mariniersmuseum Frédérique van Steekelenburg,
    daarna speech Brigadegeneraal Jan Hut,
    daarna première vd film: https://www.youtube.com/watch?v=VzlkXPuqay0 via YouTube,
    vervolgens speech van de auteur (ikzelf dus😊) van publicatie “In het spoor van Ernst Herbert Piena”
    en verder speech van plc.voorzitter COM en uitreiking coin.
    Tenslotte uitreiking van mijn publicatie aan Louise, zus van Ernst Piena.
  • Vervolgens verzorgde het museum een lunch waarvan meerdere foto’s,
    toen per bus van het MvD, geregeld door Ben Vlasman Cdt Marinierskazerne Rotterdam, naar Crooswijk Rotterdam v.v.
    Na de ceremonieën & speech van Aboutaleb kreeg ik gelegenheid tot overhandiging van mijn genoemde publicatie tijdens de nazit.
Uit de veelheid van foto’s wil ik je graag een selectie per onderdeel van die dag sturen waardoor er een logische opbouw ontstaat en de lezer het als het ware ‘meebeleeft’.
http://nngfotoalbum.west-papua.nl/thumb ... ?album=263

Dank bij voorbaat Chris.
Hartelijke groet
Ed van Beek
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie