zaterdag 23 juli 2022 een Nw-Guinea reunie!!!!!!

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

zaterdag 23 juli 2022 een Nw-Guinea reunie!!!!!!

Bericht door webmaster »

Op zaterdag 23 juli 2022 organiseert ELLEN EILBRACHT een Nw-Guinea reunie.
(Ellen Eilbracht : De reünie is een spontane aktie van mijn kant en is er om de mensen die in Nw geboren, gewoond hebben bij elkaar te brengen en herinneringen te delen van die tijd. Eventueel ook van de tijd na aankomst in Nederland gedurende het verlaten van Nw Guinea in 1960-1963.
Ikzelf ben geboren in 1953 in Hollandia en in 1960 naar Nederland vertrokken. Helaas heb ik niet echt afscheid kunnen nemen van Nw Guinea, omdat ik niet wist waarom we weggingen en dacht dat het tijdelijk was. Pas later kwam ik erachter dat Nw Guinea opgeëist werd door Indonesië.
Er komen dus mensen van alle bekende plekken van Nw Guinea. Merauke, Manokwari, Biak, Sorong en Hollandia).

De reünie staat voor zaterdag 23 juli van 13.00-18.00 uur. Je bent welkom vanaf 12.30 uur. Het wordt gehouden in Maxima´s, Maximaplein 7, 3832 JS Leusden. De kosten voor de reünie zijn € 25,- p/p. voor de muziek, 2 Indische snacks en aan het eind een Indisch buffet. Drank is voor eigen rekening.
Zoek je oude fotoalbums op en neem mee. Ook leek het ons leuk om oude foto´s van de gasten van hun Nw Guinea tijd op een groot beeldscherm te laten zien.
Vind je dit ook een leuk idee, dan kan je je foto´s sturen naar e.becking53@kpnmail.nl ovv Nw Guinea reünie 23 juli. Dan worden ze op Powerpoint gezet.
Heb je een guitaar neem die mee, dan kan je mee jammen met de band. Zingen mag ook.

Wil je voor 31 mei nog doorgeven met hoeveel personen jullie definitief komen dit ivm. de catering.
Het verschuldigde bedrag voor de reünie kan je overmaken op: NL11 ABNA 0621275468 tnv E.L. Eilbracht ovv Nw Guinea reünie. Graag voor 31 mei.

Ik hoop je op 23 juli welkom te mogen heten op de Nw Guinea reünie in Leusden.
Groet,
Ellen Eilbracht
Wil men aanwezig zijn bij die reünie, dan moet men zich eerst aanmelden via email, zodat ik de mensen op een gastenlijst kan plaatsen. Zo kan ik ook het aantal gasten bijhouden ivm de grootte van de zaal. Het e-mailadres is: e.eilbracht@hotmail.com.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: zaterdag 23 juli 2022 een Nw-Guinea reunie!!!!!!

Bericht door Humphrey »

Kleine correctie: foto´s sturen naar e.becking53@kpnmail.nl ovv Nw Guinea reünie 23 juli.
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: zaterdag 23 juli 2022 een Nw-Guinea reunie!!!!!!

Bericht door jeffreypieroelie »

Hi leuk initiatief, ik ga kijken of ik erbij kan zijn en vooraf wat jeugd foto's kan insturen voor 't scherm op die reunie. En hopen dat er 'n grote belangstelling voor is waar e.e.a. te mengobrollen valt. Groet Freek
Gezin Pieroelie in Seroei 1951 op 't bruggetje voor ons huis met Troelia vd Meulen. Zij kwam mee uit Soerabaja als ons kindermeisje waardoor ze uit Indonesie kon "vluchten"
Gezin Pieroelie in Seroei 1951 op 't bruggetje voor ons huis met Troelia vd Meulen. Zij kwam mee uit Soerabaja als ons kindermeisje waardoor ze uit Indonesie kon "vluchten"
Pieroelie, Seroei 1951 met Troelia vd Meulen.jpg (107.24 KiB) 3580 keer bekeken
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: zaterdag 23 juli 2022 een Nw-Guinea reunie!!!!!!

Bericht door Humphrey »

Zaterdag 23 juli 2022 togen wij richting het Maximaplein in Leusden voor de NG-reunie, voor het eerst georganiseerd door ELLEN EILBRACHT.
Het was een zonovergoten dag en een hele mooie accomodatie. De aanwezigen die ik gesproken had, waren allen enthousiast en blij elkaar weer te hebben kunnen en mogen ontmoeten. Een middag waar de herinneringen, vaak meer dan 60 jaar terug, volop met elkaar gedeeld werden. Het kan niet onopgemerkt zijn en mag daarom niet onvermeld blijven, dat Ellen Eilbracht en haar team (veelal haar kinderen!) alles perfect georganiseerd hadden.

Voor Ellen was dit de eerste keer
Het smaakt zeker naar meer
Dus Ellen, volgend jaar weer?

Haar antwoord hierop was: met enkele medewerk(st)ers erbij, wil ze er best over nadenken.
Dus schroom niet je bij haar op te geven voor de organisatie van de eerstvolgende reunie.
Misschien stel je de vraag: ''en jij dan?''. Door diverse factoren en omstandigheden is dit niet meer aan mij voor behouden.
Ik hoop, dat ELLEN een hoop aanmelders mag verwelkomen!

Mede namens alle aanwezige reuinisten wil ik, jou ELLEN, hartelijk dank zeggen voor jouw enorme inzet die geleid hebben tot een onvergetelijke reunie. Chapeau!

Met hartelijke groet
Humphrey Trouerbach
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: zaterdag 23 juli 2022 een Nw-Guinea reunie!!!!!!

Bericht door webmaster »

De fotos van de reunie, gemaakt door Baas Vreede, zijn te zien op:

http://nngfotoalbum.west-papua.nl/thumb ... ?album=264

Met dank aan Baas voor zijn uitstekende werk.
webmaster Chris P. van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie