Informatie gevraagd over Koliloedjoer/Koliludjur uit Merauke

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
RKoli
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 jan 2022, 15:04

Informatie gevraagd over Koliloedjoer/Koliludjur uit Merauke

Bericht door RKoli »

Hallo allemaal,

Ik ben Roswitha Koliloedjoer. Ik ben begonnen met stamboomonderzoek naar mijn opa Julius Koliloedjoer en mijn oma Sarah Hullij. Door te praten met de familie komt er steeds meer informatie naar boven, maar wellicht zijn er mensen die mijn opa en oma of mijn vader hebben gekend in Merauke. Wie weet zijn er ook verhalen of misschien zelfs foto's van buiten de familie te vinden. Wat ik van hen weet:

Mijn opa Julius Koliloedjoer (mogelijk geb 1899/1900) is van Flores of Timor naar de politieschool in Soekaboemi gegaan. Hij trouwde met mijn oma Sarah Hullij. Tijdens de Tweede Wereldoorlog verbleef hij tijdelijk met zijn gezin in MacKay, Australië. Hij werkte bij het Detachement Algemene Politie Merauke. Uiteindelijk is hij begin jaren '50 met pensioen gegaan. Het verhaal gaat dat onze achternaam mogelijk anders is geweest, maar hoe en wat is ons nog niet duidelijk.

Mijn vader Otto Koliloedjoer (geb 1942) is op 16 november 1962 met de SS Patris via Griekenland naar Nederland vertrokken. Hij heeft zijn tijd o.a. in Merauke en Hollandia doorgebracht, hij zat bij de meteo in Merauke, maar is ook in Tanah Merah, Hollandia, Sentani geweest voor werk.

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die mijn opa, mijn vader of mijn oma nog kennen en natuurlijk of er nog verhalen of foto's zijn! Mijn vader wordt dit jaar 80, dus ik hoop iets moois te maken van alle informatie die ik heb.
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: Informatie gevraagd over Koliloedjoer/Koliludjur uit Merauke

Bericht door jeffreypieroelie »

Hi Roswitha, leuk de naam Koeliloedjoer weer 'ns te zien. Nu lang geleden schreef je van je vader Otto in dit forum, dit is dus een late reaktie daarop, niet omdat ik veel van je vader Otto en je moeder Lydia weet te vertellen, ik wil je alleen melden dat ik ze kort gekend heb. Jouw opa Julius noch je oma Sarah heb ik gekend, ik had lang geleden, ergens in de 1980-er jaren wel 'ns kontakt met je ouders Lydia en Otto. O.a. 'ns 2x ontmoet bij de ouders van Lydia (je opa en oma) thuis waar gemusiceerd werd, Lydia zang Otto op de basgitaar met nog wat andere begeleiders. Als ik me goed herinner hadden ze thuis een piano, ik weet 't niet meer zeker. En tijdens Indische kumpulans.
Ik kwam in kontakt met Lydia Duindam en Otto door m'n zwager Ben Kiemeney die regelmatig op de gitaar met Otto muziek maakte. Op 'n Indische internet forum ook lang geleden weer kort e.e.a. met elkaar gewisseld. Lang geleden na de jaren '80 ontmoette ik ze weer 'ns bij de Merauke reunie op zaterdag 12 september 2009, waarvan foto in de bijlage gemaakt door Chris van der Klauw.
Vriendelijke groet, Freek. En de groeten aan Lydia en Otto.
Merauke reunie met Lydia & Otto Kuliludjur a.jpg
Merauke reunie met Lydia & Otto Kuliludjur a.jpg (292.83 KiB) 1450 keer bekeken
RKoli
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 jan 2022, 15:04

Re: Informatie gevraagd over Koliloedjoer/Koliludjur uit Merauke

Bericht door RKoli »

Wat leuk om deze reactie te lezen. Ik kom hier ook niet zo vaak, vandaar ook nu pas een reactie. Er was altijd muziek inderdaad. Lieve oom Ben inderdaad, wat leuk. Tot op heden hebben mijn ouders nog contact, zo af en toe. Dank voor de foto, ik zie links ook tante Hanneke Reawaruw. Het is alweer even geleden dat er een Merauke-reünie was, volgens mij. Zou wel weer eens leuk zijn! Ik zal mijn ouders de groeten doen. Hartelijke groet, Roswitha
Plaats reactie