weeshuis Pelangi in Abepura

Hier kunnen projectgroepen en hulporganisaties informatie kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

weeshuis Pelangi in Abepura

Bericht door webmaster »

Beste allemaal,

Na een lange periode eindelijk weer een bericht.
Deze email verstuur ik zowel naar (oud-) donateurs als belangstellenden.
Uiteraard hoop ik, dat de oud-donateurs en belangstellenden het weeshuis PANTI ASUHAN PELANGI een warm en bewogen hart zullen toedragen.

Inleiding
Covid 19 was/is zowel hier als in Papua/Jayapura niet onopgemerkt gebleven.
In mijn eigen familie (broer en zwager) - en kennissenkring heeft het slachtoffers gemaakt.
In Indonesie vallen de meeste slachtoffers onder andere in West-Papua. Van de tests die gedaan is, blijkt circa 40% positief.
Ook bij enkele stafleden/medewerkers is dit het geval geweest. Het heeft geleid tot ziekenhuisopnames. Dankzij jullie donaties
is alles betaald kunnen worden. Nogmaals heel hartelijk dank hiervoor!
Er worden nog steeds voorlichtingcampagnes met betrekking tot Covid 19 gegeven.

Panti Asuhan Pelangi: 60 jaar
In oktober bestaat het weeshuis 60 jaar. De staf wil, juist in deze coronaperiode, hier extra luister en cachet aan geven. Een celebration, met uitnodigingen naar enkele belangrijke personen (o.a. de vice-goeverneur, ceo van Saga (supermarkt), met als doel voor het weeshuis. Mogelijk komen hier een of meerdere ondersteuningsfondsen uit. Ook aan ex-weeskinderen. Vorig jaar is er door de corona niet veel aan de kinderen gegeven kunnen worden, ook o.a. de jaarlijkse picknick niet. Daarom wil de staf juist in het jaar van het 60-jarig bestaan de weeskinderen ook het gevoel geven van iets feestelijks door o.a.: feestmaaltijd, extra kleding en picknick/uit eten gaan.

PROJECTEN

Hydroponics & Aquaponics
Al eerder hebben wij de staf van Pelangi geadviseerd uit te kijken naar mogelijkheden tot een geleidelijke (deels) zelfvoorzieningsheid te komen. Heel toevallig kwamen ze in contact met een kantoor/bedrijf waar ze met een agri-cultuur project bezig waren. Andere benamingen zijn: hydrocultuur, hydroponics & aquaponics. Dit is een teelmethode waarbij gewassen (groenten en kruiden) op water worden gekweekt.
Het kantoor/bedrijf met het agri-cultuur project is bereid kennis over te dragen middels een 3-daagse training, die bestaat uit:
1 dag theorieen 2 dagen praktijk. Ook aan het maken van de apparaten/stellages voor de gewassen en het onderhoud wordt aandacht geschonken.
Enkele (5)stafleden en (weeskinderen zullen de trainingen volgen. Na de 3-daagse training zullen de (2)trainers de Pelangi stafleden en kinderen tot de eerste oogst begeleiden/ondersteunen. Tevens zijn er gesprekken gaande met supermarket Saga, niet ver van het weeshuis, voor het leveren van de groenten.
Op dit moment zijn de aldus geteelde groenten en kruiden trendy.
Er zijn 2 stellages en plantjes gekocht. De geraamde kosten voor dit project (training, aanschaf materiaal, etc.) zijn 10 a 11 juta (miljoen) IDR. Inmiddels zijn de trainingen afgerond.
Er zijn nu ook ideeën voor een kippen en geitenfokkerij.

Aan de blijvende covid voorlichtingscampagnes, de viering van de celebration en het opstarten en onderhouden van de projecten zijn kosten verbonden. Bijdragen zijn daarom van harte welkom. Het rekeningnummer waarop bijdragen overgemaakt kunnen worden is: NL57INGB0001390556 t.n.v. R.J. Trouerbach, Blokker o.v.v. Pelangi.
Je kan jouw bank ook opdracht geven om maandelijks een bedrag op bovengenoemd over te maken. Elk bedrag is welkom.

Verzoek
In de afgelopen perioden zijn enkele donateurs ons ontvallen. Het zou fijn zijn als deze opengevallen plaatsen door nieuwe donateurs
aangevuld wordt. Probeer in jouw familie- vrienden- en kennissenkring mensen voor Pelangi warm te maken.
Regelmatig krijg ik per app foto's en video'tjes van en over het weeshuis. Deze zijn gemakkelijk naar 06-nrs met WhatsApp door te sturen in tegenstelling tot het versturen per email. Als je hierop gesteld bent, stuur dan jouw 06-nummers op
Als je nooit eerder een app van mij ontvangen hebt, dan heb ik jouw 06-nr nog niet.

Alvast dank.
Met vriendelijke groet
Humphrey Trouerbach
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie