Jos Wessels 100 jaar!

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
roykneefel
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 10:00

Jos Wessels 100 jaar!

Bericht door roykneefel »

1 april in Zeewolde
1 april in Zeewolde
20210401- Zeewolde.jpg (61.21 KiB) 2030 keer bekeken
Op 1 april 2021 is Jos Wessels 100 jaar oud geworden. Een respectabele leeftijd..
Dit was te lezen op de FB page van de Inspecteur- Generaal van der Krijgsmacht.
Op uitnodiging van de burgemeester van Zeewolde ben ik aanwezig geweest bij de viering van de 100e verjaardag van de heer Wessels. Jos Wessels is in 1921 geboren in Jakarta en werd in 1941 gemobiliseerd voor de strijd tegen Japan. Hij werd krijgsgevangen genomen en werd afgevoerd om te werken aan de Birma spoorlijn. Na een zware periode met veel ontberingen keerde de heer Wessels in 1946 terug naar voormalig Nederlands Indie waar ondertussen strijd werd gevoerd.
Na ontvangst van de uitnodiging voor deze feestelijke dag heeft mijn staf het dossier van de heer Wessels bestudeerd en is geconstateerd dat aan hem het mobilisatie oorlogskruis is toegekend maar dat hij ook recht heeft op het Ereteken voor Orde en Vrede. Deze omissie heb ik vandaag recht kunnen zetten. Dat heb ik gedaan door als blijk van erkenning en waardering zijn verhaal te vertellen en hem het Ereteken alsnog op te spelden. Het is te betreuren dat dit nu pas gebeurt maar ik ben verheugd dat dit toch nog mogelijk is gemaakt.
Ik wens de heer Wessels nog een fijne verjaardag en hoop hem nog vele malen te ontmoeten.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Jos Wessels 100 jaar!

Bericht door webmaster »

Wat een fantastische mijlpaal en wat mooi dat je alsnog het ereteken voor orde en vrede hebt opgespeld gekregen.
Ik wens je het allerbeste en hoop dat je nog lang mag genieten van je sterke gestel.

webmaster Chris van der Klauw
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Jos Wessels 100 jaar!

Bericht door webmaster »

Allerbeste Chris,

Ik hoop je nog eens te ontmoeten in Bronbeek of zo.

Groetjes Jos
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie