Florentinus

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
jpdgnl
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 aug 2020, 16:38

Florentinus

Bericht door jpdgnl »

Op 12 juli 2014 overleed Etienne Emile Florentinus (Emiel). Hij was o.a. detachementscommandant van de politie in Kepi, in Zuid Nieuw-Guinea (augustus 1957). In die hoedanigheid heeft hij onder meer een tocht gemaakt naar de Mappi-rivier. Ik ben op zoek naar het verslag van die tocht, en zou graag in contact komen met ieder die me er misschien iets meer over zou kunnen vertellen. Ben bezig met een historisch onderzoek (bestuur, missie, zending) naar de openlegging van dit gebied. Reacties hier of naar jpdgroen @ xs4all.nl . Met vriendelijke groet, Jaap Groen
Phlip Cappetti
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 21 jun 2021, 14:33

Re: Florentinus

Bericht door Phlip Cappetti »

Goedemiddag,
Ik zag uw vraag mbt de Mappirivier.
Mijn vader, Frans Cappetti, was toen hpb van Kepi en Toep, hij zal de heer Florentinus vast gekend hebben.
In het boek "Besturen in Nederlands-Nieuw-Guinea 1945-1962" heeft mijn vader 3 hoofdstukken geschreven. Een ervan (Maturbongs vermoord) gaat over een actie op de Obaa rivier.
Hij heeft eerst een periode gediend als hpb van Kepi, daarna in Teminabuan (Vogelkop). Daar zal vast eea te vinden zijn. Waarschijnlijk zelfs op internet. Mijn vader heeft voor zijn overlijden in 1993 al zijn tourneeverslagen en ander materiaal geschonken aan het instituut voor de Tropen.
Mvrgr
Phlip Cappetti
Plaats reactie