Warner ten Kate overleden op 23 november 2020

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Dike tK
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 dec 2020, 20:44

Warner ten Kate overleden op 23 november 2020

Bericht door Dike tK »

Voor wie hem gekend heeft, of tot voor kort nog wel bezocht: Warner ten Kate, geboren in maart 1945. Op 1,5 jarige leeftijd (1946) vertrok hij met ouders en zusje IJpiena (Pieneke) naar Biak. In 1948 vertrok het gezin naar Korido op het schiereiland Supiori. Na een verlof in Nederland in 1952 werd vader door de zending geplaatst in Hollandia, maar al gauw mochten wij (in Korido zijn zusje Lian (Hanneke) en Dike geboren) naar Kwawi bij Manokwari. Daar ligt dus onze jeugd vooral. Warner had altijd veel vriendjes.
Vanaf ongeveer 25 jaar emigreerde Warner naar Noorwegen, waar hij tot zijn dood heeft gewoond. En waar hij na een lang ziekbed is overleden. Warners hart lag bij de Papoea's en zijn Indische vrienden van toen. Hij heeft nog diverse reizen 'terug' gemaakt en wij wisten het toen niet, maar wat had hij graag meegegaan met de familie Kloet! Hartelijke groet! Dike
Roy
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 31 mar 2019, 19:57

Re: Warner ten Kate overleden op 23 november 2020

Bericht door Roy »

Hi Dike, vandaag hier in Portugal 20 Februari 2021 las ik het bericht van Warners overlijden. Wij waren klasgenootjes op de Klim en Daal school in Manokwari. Ik kan mij jullie gezin heel goed voor de geest halen. De kerk en het witte huis op dat in mijn beleving toen als kind zijnde groot terrein met dat fraaie uitzicht op zee en de eilandjes. Voor het huis aan de overkant van de straat was er een soort steigertje waar we vanaf sprongen en zwommen. Inderdaad zijn wij broers Kloeth met een groep in 2009 van 13 man nog naar Manokwari terug geweest. A sentimental journey to Memory Lane, onvergetelijk maar ook schrijnend dat wij daar weg moesten. Alsnog hierbij mijn verlate condoleances Dike. Gr. Roy Kloeth
Plaats reactie