Jefta van Ek 27 april 2020 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Jefta van Ek 27 april 2020 overleden

Bericht door webmaster »

Rouwbrief JeftavEk.jpg
Rouwbrief JeftavEk.jpg (380.5 KiB) 1833 keer bekeken
Nadat hij herstellende was van een herseninfarct, werd hij overgeplaatst naar een verpleegtehuis. Daar heeft hij, besmet door het coronavirus, enkele dagen gelegen om op 23 april weer naar het ziekenhuis terug te keren. Uiteindelijk is hij op maandagochtend 27 april overleden.
Hij was weduwnaar van Naomi Crawfurd en tot zijn opname in het ziekenhuis zangkoorleider van het kerkkoor.

Wij waren in Motorpool in Hollandia-Binnen directe buren van elkaar. Familie van Ek had 1 kind, een zoon Jefta. Mijn ouders hadden 7 kinderen. Op een gegeven moment kwamen 2 jongere zusjes en een nicht van mijn moeder over uit Surabaja en trokken bij ons in. Het duurde niet lang of de vlam tussen Jefta en Naomie, een van de jongere zusjes van mijn moeder, sloeg over. In 1959 traden zij in het huwelijk (zie foto; ik, met vlinderdas,zit naast de bruid), waarbij ik een van de bruidsjongens mocht zijn. Na hun huwelijk zijn ze naar Signal Hill in Hollandia-Haven verhuisd en uiteindelijk naar Dok IX, om in 1961, samen met ons naar Nederland te gaan. Hun eerste woonplaats in Nederland werd Apeldoorn. Na enkele jaren zijn ze naar Amsterdam verhuisd. Toen wij in het huwelijk traden was hij een van onze getuigen.
Hwlk van Ek 18sep1959.jpg
Hwlk van Ek 18sep1959.jpg (243.09 KiB) 1833 keer bekeken
Op de foto o.a. Staand: links mijn vader(Jos) met zus (Esther ) in zijn armen en naast hem mijn moeder (Magda)
Uiterst rechts: broer Don
Voor het bruidspaar op de grond zittend, vlnr: zus Peggy, broer Rob, zusjes Linda en Ivonne
Achter het bruidspaar, de ouders van de bruidegom


De uitvaartdienst op woensdag 6 mei is live bij te wonen vanaf 12.50 uur via http://www.uitvaartmetbeeld.nl/uitvaart/ek .
Na een korte onderbreking kan de begrafenis vanaf 14.35 uur live bijgewoond worden.
Rouwbrief JeftavEk2.jpg
Rouwbrief JeftavEk2.jpg (289.55 KiB) 1832 keer bekeken
Rouwbrief J. van Ek.pdf
Rouwkaart als pdf te downloaden
(1.08 MiB) 227 keer gedownload
Jefta van Ek april 2020.jpg
Jefta van Ek april 2020.jpg (217.94 KiB) 1833 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie