Jeugdjaren in Biak1957-1960

Herinneringen aan Biak
Bèr Fooij
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 09:58

Re: Jeugdjaren in Biak1957-1960

Bericht door Bèr Fooij »

Een kleine opmerking aangaande het squadron op de Boeroekoe dat was 321 en niet 320. Ik was er zelf als Vgmr A van 57-58-59.
Groetjes.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Jeugdjaren in Biak1957-1960

Bericht door webmaster »

Bedankt voor het doorsturen van het bericht van Albert Janssen !

Het is dat ik niet regelmatig genoeg op de site kom. Maar ik herinner me Albert zeker. Ben nog bij hem thuis wezen spelen.

Ik heb hem inmiddels mijn herinneringen aan Biak gestuurd. En ook een copie van een brief die Jantinus Weggemans een paar weken geleden heeft afgegeven aan de huidige bewoners van het huis op de Slotheuvel, waar ik met mijn ouders woonde van 1957 tot 1960. Dit, tijdens zijn verblijf van drie weken op Biak in februari.

In de brief heb ik een aantal foto’s opgenomen van hoe het toen was.



Hartelijke groeten

Robert Schreurs (Robbiak)

Overijse (B )
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Jeugdjaren in Biak1957-1960

Bericht door webmaster »

Voila Albert, de brief die Jantinus Weggemans een paar weken geleden heeft afgegeven aan de huidige bewoners van ons huis op de Slotheuvel.

Mijn impressies van Biak nu zijn bewaarheid gebleken ! Daar hoef ik niet meer naar terug.....!

Hieronder een foto van “ons” huis zoals het nu is, genomen door Jantinus in februari.

De eerste deur naast de hoek is die naar mijn kamer........méér dan 60 jaar geleden. Op het “platje” zaten we ‘s-avonds en keken dan naar de kalongs die in de papaya-boom naast het huis (waar nu die paal staat) kwamen om zich tegoed te doen.

Tjonge wat scharrig en onderkomen nu !

Hartelijke groet
Rob Schreurs
IMG_1373.jpg
IMG_1373.jpg (233.09 KiB) 9446 keer bekeken
IMG_1380.jpg
IMG_1380.jpg (232.12 KiB) 9446 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Bèr Fooij
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 09:58

Re: Jeugdjaren in Biak1957-1960

Bericht door Bèr Fooij »

Wat leuk om te lezen, zelf op de Boroekoe gewerkt als vliegtuigmaker algemeen bij 321. Ik sta ook op de squadron foto met mijnheer Schreurs.
10 juni nog in Roermond een herdenking mee gedaan met de kinderen van sergeant vliegtuig telegrafist Gabeler die bij de overledenen was van de 306.
Zelf met de 306 meegevlogen als hulpmecano en nog een waterlanding meegemaakt met Martin Mariner 306.Herinnerigen kwamen weer boven.

Dank je wel,
Bèr Fooij
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Jeugdjaren in Biak1957-1960

Bericht door Humphrey »

Beste Rob,

Ik ben geinteresseerd in jouw herinneringsboek. Zelf heb ik niet in Biak gewoond, maar ben daar meerdere keren tijdens onze vakanties naar Nieuw-Guinea, geweest. van 1950 t/m 1961 heb ik in Nieuw-Guinea (Serui en Hollandia) gewoond.
Wel heb ik kennissen (kinderen De Winter, vader was van de politie), die daar gewoond hebben en in 1962 van daaruit naar Nederland zijn gegaan. Ik weet zeker dat ze in jouw herinneringsboek geinteresseerd zijn. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet
Humphrey Trouerbach, humphreytr1@hotmailcom
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Jeugdjaren in Biak1957-1960

Bericht door webmaster »

Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie