Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door webmaster »

Getroffen ben ik door het bericht van het overlijden van Viktor. In de jaren '60-'61 heb ik Viktor als leerling in de klas gehad Dat was op de LSB 1 in Hollandia-Binnen. Het was een slimme leerling, die ijverig en sociaal was. Zo'n bericht werpt je weer in de tijd terug. Ik zal aan hem blijven denken zoals ik hem heb meegemaakt. Dick Wapstra.
LSB_1_Hollandia-Binnen.jpg
LSB_1_Hollandia-Binnen.jpg (98.57 KiB) 4239 keer bekeken
Hierbij een klassefoto uit die tijd. Viktor zit op de voorste rij, tweede van links.
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: Viktor Kaisiëpo

Bericht door Bert Ernste »

Ter aanvulling de link naar het bericht in NRC Handelsblad: http://www.nrc.nl/binnenland/article247 ... _overleden
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door webmaster »

Viktor was een geweldig sympathiek man. Ik zal hem als mens erg missen. Zijn overlijden betekent bovendien een groot verlies voor de internationale belangenbehartiging van de Papua's. Hij was in die zin uniek en had in de loop der jaren een enorm netwerk opgebouwd. Het zal erg moeilijk worden om een vervanger voor hem te vinden met zijn profiel en met dezelfde kwaliteiten. Ik wens zijn familie veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Chris P. van der Klauw webmaster
Viktor_Kasiepo_en_Ruud_Bauwens.jpg
Viktor_Kasiepo_en_Ruud_Bauwens.jpg (84.79 KiB) 4239 keer bekeken
Viktor Kasiëpo en Ruud Bauwens in betere tijden. Ze hadden samen veel plezier en lustten graag een glaasje bier.
Viktor_Kasiepo_16-6-08a.jpg
Viktor_Kasiepo_16-6-08a.jpg (121.21 KiB) 4239 keer bekeken
Viktor Kaisiëpo bij de crematie van Ruud Bauwens op 16 juni 2008
Norman Franken
Berichten: 16
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 15:23

Re: Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door Norman Franken »

Op Viktors overlijden waren Leona en ik voorbereid, maar niet dat het al zo snel zou gebeuren. 2 Maanden geleden hebben wij hem nog lange tijd gesproken; we spraken uitvoerig over zijn ziekte (kanker) waarbij hij zich heel reëel opstelde t.o.v. het eindigen van zijn leven, hij berustte in zijn lot en was heel tevreden voor wat zijn korte leven hem heeft geboden. Een paar weken geleden was ik weer bij hem, hij zag er monter uit en niet ziek, en we spraken o.a. over de toekomst van Papua, nog steeds was hij strijdbaar. Viktor is mijn jeugd- en wijkvriendje uit Hollandia (Kamp Tjina). Hier in Holland hebben we onze vriendschap voortgezet. Door zijn toedoen heb ik zijn zienswijze t.a.v. zijn inzet voor Papua - het land dat hij zeer lief had - heel goed leren kennen. Ik had nog eventjes hoop gehad dat hij het zou volhouden tot volgend jaar om dan samen naar Jayapura te gaan, om dan samen naar onze wijk te gaan en om afscheid te nemen van onze dierbaren daar enz. Helaas. Velen in Papua zullen hem missen. Evelien en Mgarik wensen wij heel veel sterkte toe in de komende periode. Dag Viktor, we zullen je missen. Norman en Leona Franken
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door Humphrey »

Viktor is er niet meer! Nog nauwelijks te bevatten, ofschoon we van zijn ernstige ziekte op de hoogte waren. Onze jeugd hebben wij in Kota Baroe doorgebracht, waar ook onze wederzijdse goede vriend, wijlen Ben Kafiar, woonde. Het leven van zowel Viktor als Ben Kafiar stond in het teken van Papua. Beiden zetten zich, een ieder op zijn eigen wijze, in voor het welzijn van hun mensen, hun volk:Papua. Viktor laat een lege plaats achter, in het bijzonder bij zijn vrouw en familie, maar ook bij zijn vrienden en de Papua gemeenschap, die niet gemakkelijk in en op te vullen is. Wij wensen zijn vrouw en familie heel veel sterkte toe. Humphrey & Agnes Trouerbach
VKE71Fs.jpg
VKE71Fs.jpg (82.35 KiB) 4239 keer bekeken
of download als pdf: http://www.west-papua.nl/images/VKE71F.pdf
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door webmaster »

Met diep respekt het heengaan van de heer Kaisiepo vernomen. (voormalig)Nederlands-Nieuw Guinea, waar de autochtone bevolking een speelbal werd, en blijft, in de "grote wereldpolitiek". Waar volkeren worden vermalen tot gruis, een voetnoot in de historie, en "vrijheid" een onbekend/onwelkom goed wordt. Dat uw roep om zelfbeschikking ooit wordt gehoord, en erkend. Rob Beckman Lapré
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door webmaster »

DSC01496s_Viktor_Kasiepo.jpg
DSC01496s_Viktor_Kasiepo.jpg (60.1 KiB) 4239 keer bekeken
Op tanahku.west-papua heb ik de pdf geplaatst van het ceremonie-boekje en een korte fotoimpressie van de ceremonie en het samenzijn daarna. Ga naar: http://www.tanahku.west-papua.nl/index. ... e&Itemid=1 Hieronder een necrologie door Dirk Vlasblom in de NRC: http://vorige.nrc.nl/necrologieen/2010/ ... _1948-2010
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1754
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Viktor Kaisiëpo op 31 januari overleden

Bericht door webmaster »

Ik ben een tijdje uit de running geweest en heb zodoende een tijd geen mails gelezen. Ik schrok van het berichtje dat Victor overleden is en wilde mijn condoleances op het prikbord zetten. Ik wil iedereen die hem een warm hart toedragen, heel veel sterkte wensen in de komende tijd. Het is voor velen een heel groot gemis om Victor niet meer in ons midden te hebben. Peggy Madge
Plaats reactie