Ben al jaren op zoek naar familiegegevens van Leo Dubbeldam, indertijd werkzaam in het gebied van de Wisselmeren.
Misschien kunt u mij helpen.
Met vriendelijke groet,
Hans van Baaren
IJlst
Gezocht: Leo Dubbeldam (Wisselmeren)
- webmaster
- Beheerder
Gezocht: Leo Dubbeldam (Wisselmeren)
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
-
Re: Gezocht: Leo Dubbeldam (Wisselmeren)
Hallo Hans,
mijn vader was in de periode 1959-1961 hoofd inspecteur van politie in enarotali paniai meer wisselmeren. In welke hoedanigheid was Leo Dubbeldam in het gebied van de wisselmeren werkzaam. Op het Flickr foto sharing forum zie link heb je enorm veel informatie over nederlands nieuw guinea.
Succes. https://www.flickr.com/photos/papuan_cultures/
Met vriendelijke groet,
Wiebe Palit
mijn vader was in de periode 1959-1961 hoofd inspecteur van politie in enarotali paniai meer wisselmeren. In welke hoedanigheid was Leo Dubbeldam in het gebied van de wisselmeren werkzaam. Op het Flickr foto sharing forum zie link heb je enorm veel informatie over nederlands nieuw guinea.
Succes. https://www.flickr.com/photos/papuan_cultures/
Met vriendelijke groet,
Wiebe Palit
-
Re: Gezocht: Leo Dubbeldam (Wisselmeren)
Leo Dubbeldam was een AA bij het Binnenlands Bestuur. AA staat voor Administratief Ambtenaar. Er zijn 6 lichtingen geweest van ca 16 personen. Jonge mannen, die door het Ministerie van Zaken Overzee zijn uitgezonden naar Nieuw Guinea. In Hollandia kregen ze aan het Bestuursinstituut een opleiding van 9 maanden, waarna ze in het binnenland geplaatst werden.
Zelf maakte ik deel uit van de 6e en laatste lichting van 1959. Mijn 1e standplaats was Tanahmerah aan de Boven Digoel in Zuid Nieuw Guinea, maar na drie maanden werd ik al overgeplaatst naar de Sibilvallei in het Sterrengebergte, een eenzame buitenpost, waar ik een vol jaar heb doorgebracht. Vandaar ben ik overgeplaatst naar het Frederik Hendrik eiland aan de zuidkust, waar ik werkzaam ben geweest tot we eind 1962 Nieuw Guinea moesten verlaten.
Leo Dubbeldam was van de eerste lichting uit 1954. Persoonlijk ken ik hem niet, maar waarschijnlijk leeft hij niet meer. Als hij 21 jaar was in 1954, dan zou hij nu 92 jaar oud zijn.
Terug in Nederland heeft hij rond 1970 gewoond aan de Damhouderstraat 6 te 2266 AS Leidschendam. Dat is alles, wat ik van hem weet.
Met vriendelijke groeten,
Theo Laumans
Mailadres : theolaumans@kpnmail.nl
Zelf maakte ik deel uit van de 6e en laatste lichting van 1959. Mijn 1e standplaats was Tanahmerah aan de Boven Digoel in Zuid Nieuw Guinea, maar na drie maanden werd ik al overgeplaatst naar de Sibilvallei in het Sterrengebergte, een eenzame buitenpost, waar ik een vol jaar heb doorgebracht. Vandaar ben ik overgeplaatst naar het Frederik Hendrik eiland aan de zuidkust, waar ik werkzaam ben geweest tot we eind 1962 Nieuw Guinea moesten verlaten.
Leo Dubbeldam was van de eerste lichting uit 1954. Persoonlijk ken ik hem niet, maar waarschijnlijk leeft hij niet meer. Als hij 21 jaar was in 1954, dan zou hij nu 92 jaar oud zijn.
Terug in Nederland heeft hij rond 1970 gewoond aan de Damhouderstraat 6 te 2266 AS Leidschendam. Dat is alles, wat ik van hem weet.
Met vriendelijke groeten,
Theo Laumans
Mailadres : theolaumans@kpnmail.nl