wat is er interessant aan de datum 8-8-1961

Hier kun je allerlei info kwijt met betrekking tot militaire aangelegenheden in NNG: kazernes, acties, dienstplicht, beroeps, inlichtingendienst, schepen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

wat is er interessant aan de datum 8-8-1961

Bericht door webmaster »

Op dit moment probeer ik op te zoeken wat er interessant is aan de datum 8-8-1961, ik heb namelijk een glas met een gegraveerde voet van mijn vader die toen in Biak woonde (hij was commandant van een van de squadrons van de Marine Luchtvaartdienst). Geen idee wat er interessant is aan die datum.

J.H. van Wermeskerken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Rinus1957
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 20:33

Re: wat is er interessant aan de datum 8-8-1961

Bericht door Rinus1957 »

Misschien de datum van deze gebeurtenis, "Fairey Firefly Mk V, reg.nr. F 015, (1949-1961). Laatste vlucht van Sqn. 7. Cdt. Sqn.7, G.A.M. van Wermeskerken, is zojuist op MVK Biak geland met de 015." Bron : NIMH

De datum van 08-08-61 kan wellicht als aandenken op het glas zijn gegraveerd?
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: wat is er interessant aan de datum 8-8-1961

Bericht door webmaster »

Dank je Willem voor je reactie.
Lijkt me een goede mogelijkheid.

webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Rinus1957
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 20:33

Re: wat is er interessant aan de datum 8-8-1961

Bericht door Rinus1957 »

https://kw.jonkerweb.net/index.php/nl/v ... ly?start=1
Even door de lijst met foto's scrollen tot je de naam van Wermeskerken en Venema tegenkomt.
De oude link naar NIMH leidt tot een 404 pagina, het fotobestand is daar niet meer terug te vinden.
robbiak
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 15 aug 2008, 20:03

Re: wat is er interessant aan de datum 8-8-1961

Bericht door robbiak »

Leuk dit te lezen ! Ik kan bevestigen dat "oom Gam" Van Wermeskerken op Fireflies vloog. Ook vanaf het vliegdekschip, de Karel Doorman. Ik heb rond 1968 zelf een schaalmodel van een Firefly speciaal voor hem gemaakt met MLD markings. Ik woonde toen bij mijn ouders in Voorschoten één straat verwijderd van hem en zijn gezin, waar ik wel ging "babysitten".
In Biak was "oom Gam" een collega van mijn vader, ook marinevlieger (maar dan op de Mariner). Oom Gam was in september 1959 substituut peetvader (voor familielid in Nederland) bij de geboorte van mijn broer op Biak.
Zie bijgevoegde foto van die gelegenheid. "Oom Gam" op de voorgrond, dan Lucas Willinge, Vlootaalmoezenier Goossens en Piet Versteeg.
Mijn ouders hebben altijd héél goede contacten gehad met het echtpaar (Gam en Sen) Van Wermeskerken.
Bijlagen
PICT0108.JPG
PICT0108.JPG (642.61 KiB) 873 keer bekeken
Plaats reactie