Documentaire De slag om Nieuw Guinea woensdag 23 augustus 2023

Iets te melden over een reunie, een feest, een bijeenkomst, een tentoonstelling of een andere gebeurtenis? Meldt het hier of geef een reactie. Wees specifiek met datum, plaats en tijd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Documentaire De slag om Nieuw Guinea woensdag 23 augustus 2023

Bericht door webmaster »

In juli van het vorig jaar heb ik een bericht gestuurd, dat een documentaire zou worden gemaakt over Nieuw Guinea, omdat het 60 jaar geleden is, dat wij Nieuw Guinea moesten verlaten. In eerste instantie werd aangegeven, dat de uitzending zou zijn rond november 2022.

Ter kennisname moge dienen, dat ik heb doorgekregen, dat de 1e uitzending zal plaatsvinden op woensdag 23 augustus 2023 om 22.25 uur op NPO 2.

Het programma heet: ”De slag om Nieuw Guinea”. Op de woensdagen erna volgen uitzending 2 en 3.

Ik neem aan, dat het hier veelal gaat om vraaggesprekken met personen, die destijds uit Nieuw Guinea zijn vertrokken.

De documentairemakers hebben Gerrit Dasselaar en mij benaderd. Wij waren AA’s bij het Binnenlands Bestuur. Zeer jonge ambtenaren, die na de middelbare school versneld werden opgeleid aan het Bestuursinstituut in Hollandia om mee te helpen het binnenland open te leggen.

Geen idee, welke mensen en/of beroepsgroepen nog meer gevraagd zijn.

Prettig om in uw nieuwsbrief die uitzendingen aan te kondigen. Dat zullen de lezers van uw nieuwsbrief zeker op prijs stellen.

Hoogachtend en met vriendelijke groeten,

Theo Laumans
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie