Familie Elbertsen in Manokwari 1950-1957/later

Herinneringen aan Manokwari en de Vogelkop
Plaats reactie
ruit
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 05:24

Familie Elbertsen in Manokwari 1950-1957/later

Bericht door ruit »

Hallo. Ik ben nieuw op dit forum en onderzoek voor een jonge vrouw (19 jaar) de geschiedenis van haar grootouders die in Manokwari woonden. Hendrik-Jan Elbertsen Geb....?te Apeldoorn Ovl.24-12-1957 te Manokwari na val van een steiger / trap, timmerman,in het leger gediend ? Hij woonde samen (van een huwelijk is niets bekend)met, Mariani Bint-Kobak (naam op grafsteen) Geb.........?te.....? Ovl.24-12-1997 te Hoensbroek.(roepnaam Annie)Later geh.met August Ost in Nederland. Zoon (vader jonge vrouw) Willem Frans Carel Geb Manokwari? Het gezin woonde op de industrieweg naast de houtzagerij. Is er iemand die het gezin heeft gekend? Zijn er foto's gezin, straat,houtzagerij.? Iets uit een krant rond die tijd over dit gezin? Alles is welkom,deze vrouw weet heel weinig over haar grootouders. Ook eventuele info over anderen met de naam Elbertsen,ik vond bijv een H.C.Elbertsen die rond 1930 in Ned-Indië aanwezig was. Alvast bedankt,Piet en Cher-Amy Elbertsen
ruit
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 05:24

Re: Familie Elbertsen in Manokwari 1950-1957/later

Bericht door ruit »

Hallo. Er blijkt een reactie binnen gekomen te zijn van Loes Hupkens ik heb echter geen mailadres van haar. Loes als je dit leest, kun je mij je mailadres sturen dan kan ik het aan Cher-Amy doorsturen. Groeten, Piet.
ruit
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 05:24

Re: Familie Elbertsen in Manokwari 1950-1957/later

Bericht door ruit »

Loes rechtsboven zie je bij ruit een envelopje klik hier op dan kun je mij een berichtje sturen en heb ik gelijk jouw adres. Groeten, Piet.
kampongambon
Berichten: 9
Lid geworden op: do 14 aug 2008, 22:44

Re: Familie Elbertsen in Manokwari 1950-1957/later

Bericht door kampongambon »

Het verzoek om info over de heer Elbertsen had ik in 2013 gelezen maar heb daar toen niet op gereageerd, uitgaande dat wel genoeg mensen zijn die hem en zijn gezin gekend hebben en meer informatie dan ik konden geven.
Ik was nog een lagere schooljongen toen in de nabijheid van ons huis een nieuwbouw wijk gebouwd werd waar dhr.Elbertsen werkzaam was en wel eens bij ons aan huis kwam voor een praatje met mijn ouders(inmiddels overleden). Hij stalde zijn fiets die hij voor woon/werkvervoer gebruikte wel eens bij ons in de tuin. Hij woonde ongeveer een kwartier fietsen bij ons vandaan.
Toen de wijk klaar was, was hij werkzaam bij de bouw van de Ned.Hervormde Kerk op de plaats waar mijn school gestaan had aan het begin van de Fanindiweg tegenover het huis/modezaak van fam. Kloeth, waar ik heel vaak kwam omdat ik met de kinderen bevriend was. Toen de kerk nagenoeg klaar en afgebouwd was en dhr.Elbertsen bezig was met het afwerken van de dakveren, moet de balk van het uitstekende deel van het dak, waar hij zich op bevond, afgebroken zijn door een zwak /noestgedeelte in de balk. Het was bij de nok en hoogste punt van het dak met een hoogte van ongeveer 3 verdiepingen. Ik kan het mij nog herinneren dat ik de dag na het ongeval op de plaats was gaan kijken en was toen 11 jaar. De heer Elbertsen herinner ik me als een heel rustige blonde hollandse man die altijd aan het werk was en vaak alleen werkte. Hij was vriendelijk en joeg me nooit weg wanneer ik op de werkplaatsen rondscharrelde waar ik niet mocht komen.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Familie Elbertsen in Manokwari 1950-1957/later

Bericht door webmaster »

Omdat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet weet of niet heb, even zo maar.
Misschien weet de familie die erom vraagt het wel, maar op mijn website staat veel over de familie Elbertsen.

Maar hier is de link van de familie Elbertsen:

https://www.paradijsvogel.nl/elbertsen.htm

Hartelijke groet
Marian
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie