Foto's van mijn ouders

Herinneringen aan Hollandia
Plaats reactie
David
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 22:15

Foto's van mijn ouders

Bericht door David »

Hallo,
Ik ben momenteel bezig de negatieven, dia's en foto's in te scannen van mijn ouders. Zij hebben elkaar ontmoet in Hollandia en zijn daar ook getrouwd en mijn twee oudere broers zijn daar geboren.

Ik ben nog niet klaar met het inscannen maar bij het zoeken naar informatie over Hollandia en omgeving kwam ik deze site tegen. Erg nuttig. Maar ik wil de foto's ook graag delen met geïnteresseerden. Ze zijn te zien op mijn Flickr pagina: https://www.flickr.com/photos/72050857@N05/albums

Veel kijk plezier en wellicht ook nuttige aanwijzingen waar sommige foto's genomen zouden kunnen zijn.
Pook
Berichten: 1
Lid geworden op: di 02 feb 2021, 22:05

Re: Foto's van mijn ouders

Bericht door Pook »

Hallo David,
Ik heb je foto’s bekeken.
Zo heb ik ze ook een doos vol.
Uit mijn jeugd in Hollandia.
3 jaar geleden ben ik terug geweest en heb ons huis bezocht in dok 5.
En weer foto’s genomen hoe het er nú uitziet.
Ook ben ik in Wamena geweest en daar was zoals ik op jouw foto’s zag weinig veranderd.
Dank je wel voor het delen .
Annemarie Pook
maarten
Berichten: 14
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 16:32
Locatie: 't Harde

Re: Foto's van mijn ouders

Bericht door maarten »

Dag David, Wat prachtig om dit te moeten zien. Ik heb nog lang niet alles gezien, maar het roept sterke herinneringen op. Blijkbaar verschillen we wat qua leeftijd, want de periode in Hollandia herinner ik me goed. Ik weet ook dat ik als jongetje van negen jaar aanwezig was op een trouwfeestje in Hollandia, de bruidegom heette Sytze, dom genoeg is het enige dat ik me herinner dat er wedstrijd werd gedaan wie de meeste sate kon eten....
De beelden zijn ongelofelijk vertrouwd, vreemde gewaarwording. Werkte je vader bij 'de olie'?
Maarten Teutscher, 1952
David
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 22:15

Re: Foto's van mijn ouders

Bericht door David »

maarten schreef:Dag David, Wat prachtig om dit te moeten zien. Ik heb nog lang niet alles gezien, maar het roept sterke herinneringen op. Blijkbaar verschillen we wat qua leeftijd, want de periode in Hollandia herinner ik me goed. Ik weet ook dat ik als jongetje van negen jaar aanwezig was op een trouwfeestje in Hollandia, de bruidegom heette Sytze, dom genoeg is het enige dat ik me herinner dat er wedstrijd werd gedaan wie de meeste sate kon eten....
De beelden zijn ongelofelijk vertrouwd, vreemde gewaarwording. Werkte je vader bij 'de olie'?
Maarten Teutscher, 1952
Beste Maarten,

Ik heb zelf geen roots in NNG. Ben na de overdracht in Nederland geboren :-). Nu bezig met de oude foto's/negatieven te digitaliseren. En als ik iemand anders dan alleen mijzelf en mijn broers ermee kan plezieren, doe ik dat graag.

Maar mijn ouders en oudere broers hebben dus wel die NNG connectie. Die trouwerij waar je bent geweest moet haast wel van mijn ouders zijn geweest. Als jij 9 was in 1957 tenminste. Hierbij de link naar het album van die trouwerij https://www.flickr.com/photos/72050857@ ... 7058776713

Mijn vader (Sytze van der Werf) werkte als ambtenaar bij Bevolkingsvoorlichting en mijn moeder (Peggy Andela) was secretaresse voor de politiecommissaris Ravenswaay Claasen (wiens dochter Marja strooistertje was).

Groet,
David
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Foto's van mijn ouders

Bericht door Humphrey »

Beste David,

Hoewel ik pas een deel van de foto's bekeken heb', ben ik door warme herinneringen bevangen. Ik herken veel locaties, alleen ben ik hier en daar de naam van de locaties kwijt. Hoewel ik me kan indenken, dat het een hele klus is, zou het fijn zijn om de locaties bij de foto's te vermelden. Wellicht met behulp van (oudere) familieleden.
Ik denk voor vele oud-NNG'ers en in dit geval in het bijzonder voor oud-Hollandianen te kunnen zeggen, dat je ons allen ontzettend plezier hebt gedaan met het plaatsen van de foto's op deze site. Chapeau!

Vriendelijk groet
Humphrey
David
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 22:15

Re: Foto's van mijn ouders

Bericht door David »

Beste Humphrey,

Ik probeer aan de hand van de bijschriften van de foto's in albums enigszins te achterhalen waar een foto is genomen. Maar helaas is dat vaak ook erg summier. Weet zelfs niet waar precies mijn ouders in Noordwijk woonden als locatie op de kaart. Alleen het adres in die tijd maar de straatnamen zijn inmiddels allemaal verandert en een plattegrond met straatnamen erop uit die tijd ben ik nog niet tegengekomen.

Ik hoop eigenlijk op de NNG-gangers om mij te helpen met het lokaliseren van de plaats van de opnames ;-) Maar elke keer als ik wat informatie kan vinden (brieven, agenda's) en die kan matchen met foto's zal ik de informatie updaten.

Nog veel plezier met het ophalen van de herinneringen.

Groet,
David
Plaats reactie