Politieman Piet Smedema 1959-1962

herinneringen aan Sorong
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Politieman Piet Smedema 1959-1962

Bericht door webmaster »

Mijn vader werkte bij de politie van Sorong tussen 1959 en 1962. Hij maakte veel foto's, dia's en 8mm films. Er wordt een film geupload naar youtube (in 5 delen) die hij gemaakt heeft over de politie van Sorong. In het laatste deel zijn beelden te zien van na de infiltratie (buitgemaakte wapens en krijgsgevangenen). hieronder de links naar de eerste twee delen, de rest volgt nog: deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=0pCjMUNT ... 68c42d59f6 deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=BT0MVE_r ... 5c5963166d groetjes Roeland Smedema
Sarmiboy51
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:40

Re: Politieman Piet Smedema 1959-1962

Bericht door Sarmiboy51 »

Beste Roeland Smedema, In één van de filmpjes was er heel even een vermelding over mijn vader W.E. Carli. Mijn vader is destijds op 20 sept. 1961 vermoord door de indonesische infiltranten. Mijn vader was hoofdagent van politie in Sorong. Ik was toen 10 jr. oud. Mocht je over nadere foto's, film etc. over mijn vader of ouders of onze familie Carli beschikken, dan zou je me daar een heel groot plezier mee doen, mij e.e.a. toe te laten komen. ** Uiteraard zal ik alle kosten hiervoor vergoeden **. Een reactie zie ik graag tegemoet, waarvoor bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Bert Carli geb.13.11.1951 Tel. 072-5117214 Email: a.r.carli@chello.nl
jokesk
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 20:24

Re: Politieman Piet Smedema 1959-1962

Bericht door jokesk »

Wat jammer dat het niet(meer) lukt om jou mooie filmpjes te zien. :cry:
Als ik dit soort dingen ze zie word ik altijd van binnen aangenaam warm. Helaas maar gelukkig heb ik bij You Tube nog andere filmpjes gevonden. Zelfs van de plek waar ik gewoond heb.
Mijn vader, Herman Koornstra, was politieagent in Teminabuan.
De Nieuw Guinea tijd was voor mij de tijd van mijn leven.
Er gaat geen week voorbij of Nieuw Guinea is in mijn gedachten geweest.
Komt ook omdat in onze slaapkamer een slaapmat, hoofd-draag-tasje, boog, pijlen, speren, kam, boekje met 'beknopte leergang Maleis voor Nieuw-Guinea', boekje 'Nederlands Nieuw-Guinea' (algemene oriëntatie)' en nog wat meer.
Met vriendelijke groetjes,
Joke Staal - Koornstra
Plaats reactie