Gezocht: Dicky de Winter

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Kajupulau
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 09:13

Gezocht: Dicky de Winter

Bericht door Kajupulau »

Hallo Chris,
Onlangs heb ik een mailtje ontvangen van Evie Pickee met onderstaand berichtje:
Mevrouw Anki Ton (Au Lotak Nioe uit Merauke) zoekt Dicky de Winter, zoon van inspecteur van politie in Merauke.
Heb jij toevallig het adres van Dicky, of ken je iemand, die contact heeft met hem?
Laat het me weten.

Groetjes, Evie

Hopelijk wordt deze oproep gelezen en wordt Dick getipt.
Tot ziens, Chris Tehupuring
Wenda Toers Bijns
Berichten: 4
Lid geworden op: do 04 sep 2008, 13:14

Re: Dicky de Winter

Bericht door Wenda Toers Bijns »

Hallo Chris,

Ik ben Wenda en reageer even op je berichtje betr. Dicky de Winter. Heb je al bij zijn zus geprobeerd?
Zij heet nu Hedy(Aadje) Kolbrink, Snijderstraat 29, 5345 PC Oss, h.kolbrink@home.nl of 06-54755419.
Ik ben nog wel bij hun geweest samen met Annemie Moorrees.
Kwam met vakantie in Tunesie Mien Sahuleka-van Wieren tegen. Grappig hè want ze vroeg of ik
Corrie Tehupuring kende. Hoe klein is de wereld.
Nou sukses hoop dat je hem vindt. Hartelijke groeten Wenda Toers Bijns
Kajupulau
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 09:13

Re: Dicky de Winter

Bericht door Kajupulau »

Hai Wenda,

Dank voor je reactie op de oproep.
Ik denk, dat ik de zus van Dicky eerst ga mailen voor haar toestemming om haar mail of mobiele nr. door te geven.
Eerder doe ik het niet.
Wat Mien van Wieren betreft .... ze is de jongste dochter van onze jongste tante (van moeders kant).
Leuk, dat jullie elkaar hebben ontmoet.

Tot ziens op een komende (Nieuw Guinese) reunie.
Chris Tehupuring.
Wenda Toers Bijns
Berichten: 4
Lid geworden op: do 04 sep 2008, 13:14

Re: Dicky de Winter

Bericht door Wenda Toers Bijns »

Hoi Chris,

Dank voor je antwoord en natuurlijk dat je eerst mailt en dan pas belt.
Ik zal wel zeggen dat ik jou haar email heb gegeven.
Grappig hè dat je elkaar dan in Tunesie moet tegenkomen.
Sukses en als je Dicky te pakken krijgt wil je hem dan de hartelijk
groeten doen. Tot de volgende reunie. Groetjes Wenda
Kajupulau
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 09:13

Re: Dicky de Winter

Bericht door Kajupulau »

Hallo Wenda,
Dankzij je reactie op de oproep, is contact gelegd op de zoektocht naar Dick de Winter. Hedy Kolbrink heeft geen bezwaar, dat haar tel.nr. wordt doorgegeven aan de v riendin, die mij heeft ingeschakeld voor het opsporingsbericht. Hoe het verder is verlopen zal ik later wel te horen krijgen.
Ik moet Chris van der Klauw trouwens nog bedanken, dat ik via zijn site dit resultaat heb geboekt.
Wenda, nog even iets heel anders ...... Hebben jullie destijds in Merauke tegenover de poliitiekazerne gewoond?
Tot zientjes,
Chris T.
MRoyvZ.
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 13:01

Re: Dicky de Winter

Bericht door MRoyvZ. »

Hallo Dicky de Winter,
Je zal wel vreemd opkijken dat ik je een e-mail stuur, maar ik heb met je vader waarschijnlijk in Sorong
gewerkt . Klopt het. Mijn vraag is of je vader? dan nog leeft ? Zo niet dan spijt het mij dat ik zo vrij ben geweest om je dit te vragen.

Een ander onderwerp is of Wendy Tours Beins de dochter is van de Inspecteur I die op Base G op de Opleidingsschool had/heeft gewerkt ?.
Evenals de waarschijnlijk de vader van dhr Tehupuring die met e.a in Base G onze opleiding hebben gehad.
Ik zou het leuk vinden om deze contacten voort te zetten.
Kajupulau
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 09:13

Re: Gezocht: Dicky de Winter

Bericht door Kajupulau »

Hallo heer MRoyvZ,

Excuus dat ik de afkorting van uw naam gebruik (ivm mogelijk verkeerde naam).

Uit uw reactie maak ik uit, dat u bij de politie hebt gewerkt.
Mijn vader heeft de opleiding voor hoofdagent te Base-G gevolgd - zijn standplaats was Merauke. (Hij is in 1996 in Doesburg (Gld) overleden.)
Was u instructeur bij de opleiding?

Hij was nog aanwezig op de politie-reunie in Oosterhout.
In zijn colllectie foto's van die opleiding kan ik bepaalde collega's (?) van hem herinneren, o.a. de heren Diaz en Piepenbosch.
Op een van de foto's zag ik de heer Toers Bijns als wapen-instructeur. Klopt dat?

Chris Tehupuring.
MRoyvZ.
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 13:01

Re: Gezocht: Dicky de Winter

Bericht door MRoyvZ. »

Hallo Chris,
Leuk dat ik de zoon van een oude klasgenoot op deze manier tegenkom. Je vader was onze klas-oudste.
Je zal wel meer oude foto°s hebben van je vader, o.a. een groepsfoto na het examen. Op die foto sta ik
er niet op.Ik was toen ziek en lag in het ziekenhuis in Hollandia-Binnen samen met Jarijs .Wij hadden allebei geelzucht. Pas na de opname kon ik examen doen. Jammer want toen waren alle geslaagden al
naar hun standplaatsen gestuurd. Als je uit de collectie een foto tegenkomt waar we uit de klaslokaal komen sta ik met Foebel een beetje gein te schoppen. Onze wapeninstructeur was? de Hoofdagent 1ste
klas Delima, tevens instructeur VPTL is veldpatrouille en schietinstructie. Ik ken al de namen van de groepsfoto nog allemaal. De IvP I dhr.Tours Bijns was plv. commandant v.d.opleidingsschool. Toen was dhr. Smit Commandant. Ja, ik zou zo wel een hele tijd doorgaan. In elk geval was het een leuke tijd.
Hopelijk tot een volgende keer, de hartelijke groeten ook aan de anderen, Max.
Kajupulau
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 09:13

Re: Gezocht: Dicky de Winter

Bericht door Kajupulau »

Hallo collega van mijn vader,
Ik hoop, dat ik de foto-album van mijn in mijn bezit heb, het kan ook zijn dat die bij een zus van mij bewaard is. Dan kan ik alles weer bekijken.
Ik herinner mij een foto van de groep breedlachend, met een map of boek in de hand, uit een gebouw stappend. Een ander foto toont een volleybalwedstrijdje. Ik vraag me af, hoe mijn vader, als een ouder iemand, tussen al die jonge collega's fysiek en sportief zich staande wist te houden.

Hoofdagent De Lima woonde met zijn familie zelf te Base "G". Hun huis stond haaks aan die van fam. Titihalawa. Zijn dochter Ellen was een schoolgenote op de Mulo te Dok 5, ze was hier een tijdje een collega van mijn vrouw bij CITO (toets) te Arnhem.
Ik ken ook een paar "politie-zoons" van Base "G" .... Bennie de Wolf enJozef Numberi, Athing Titihalawa....

Een jaar (of 2), nadat mijn vader naar Merauke terugkeerde, vloog ik naar Hollandia voor het vervolg van mijn Mulo-opleiding (1959 - 1962) te Dok 5.
Ik was eerst een jaar op het eilandje Kajupulau in de Humboldtbaai bij kennissen in de kost en daarna bij de bevriende politie-familie Boera in de plitie-kazerne op Kloofkamp. Na het examen keerde ik ook naar Merauke terug en een paar maanden later werd de overtocht naar Nederland ingezet.
P.S. U kunt ook een verhaaltje van mij over Kajupulau op Kotabaroe.nl lezen.

Hopelijk ontmoeten wij elkaar op de reunie van Sekolah Hollandia te De Bilt of een ander reunie met betrekking tot Nieuw Guinea.
Dan weet ik tenminste met wie mijn vader zich tijdens de opleiding te Base "G" heeft gemeten (geintje).
Chris T.
Jack-Voogt
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 08:52

Re: Gezocht: Dicky de Winter

Bericht door Jack-Voogt »

De vader van Dick de Winter, Ton de Winter, is een oom van mij, aan vaderszijde.
De zus van Dick de Winter, Hedy, is getrouwd met een volle neef (aan moederszijde) van mij, Henk Kolbrink.
Ik heb een uitgebreide stamboom op www.geni.com
Daar heb ik zegge en schrijve één foto van oom Ton de Winter.
Mag ik u hierbij bedelen om scans van oude foto's waar oom Ton de Winter op staat ?
U mag mij mailen op: voogt251@aol.com
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Jack Voogt - Amsterdam.
Plaats reactie