recept van kwee mangkok

Kletsen
Plaats reactie
patricia
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 apr 2008, 11:50

recept van kwee mangkok

Bericht door patricia »

Hallo, Wie heeft voor mij een goed recept van kwee mangkok. Het mislukt bij mij steeds, want de kwee mangkok springt niet open als een bloem of zoals die bij de toko te koop zijn. Wie o wie kan mij helpen? alvast bedankt!!
Jim Raat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 18:14

Re: Babbel over eten en drinken

Bericht door Jim Raat »

Ik sal seteraks in mijn boekoe pienter kijken Patricia, als ik fin.....je krijg het resèp. Trouwens, dichtbij jou woont een hele goeie kokkie in Aidelade...... Ken je Lou Mensingh?? :)
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: recept van kwee mangkok

Bericht door webmaster »

500 gram zelfrijzend bakmeel, 2 zakjes vanillesuiker, 2x140 gram geraspte kokos, 6dl koolzuurhoudend bronwater, snufje zout, 250 gram witte basterdsuiker, rode en groene kleurstof, stoompan, kleine mokka- of espressokopjes. Meng het zelfrijzend bakmeel, de vanillesuiker, 140gram kokos, het bronwater, een snufje zout en de basterdsuiker goed dooreen en verdeel dit mengsel over twee schalen. doe in de ene schaal een paar druppels rode en in de andere schaal groene kleurstof en roer ze door het mengsel. spoel de kopjes af met koud water,droog ze af en giet het vol met het mengsel. verwarm een stoompan ongeveer 10 minuten voor, doe wel een theedoek rond het deksel om condenswater op te vangen. zet de kopjes er in en stoom de koeken gaar in ongeveer 30a45 min. De koeken moeten openspringen als een bloem. Herhaal dit tot het beslag op is. Let wel op dat de onderste pan genoeg water bevat. Doe daarna de andere 140 gr. kokos met een snufje zout gemengd in en schaaltje en stoom dit ongeveer 15min. Strooi het gestoomde kokos over de koeken. Sonja Pallencaoe
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: recept van kwee mangkok

Bericht door webmaster »

Hierbij een goed recept van Kue Mangkok Benodigheden: 1 theelepel bakpoeder 1 theelepel zout 100 gr tape singkong 125 gr suiker 150 ml kokend water 175 gr rijstemeel 175 ml koud water 200 ml soda water (spa rood ) rode / groene kleurstof 75 gr bloem materialen.....kue mangkok vormpjes en stoompan Bereiding 1 rijstemeel mengen met koud water, al roerend de tape,zout en suiker toevoegen 2 De bloem mengen met kokend water nr 1 en 2 goed mengen 3 1 tot 2 uur laten staan 4 daarna de bakpoeder,spa rood en rode of groene kleurstof toevoegen goed roeren !!!! 5 Beslag in vormpjes (voor verwarmd,niet invetten) gieten en stomen ca 30 min Tip tijdens het stomen deksel van de stoompan niet openen Bestrooi de cakejes als ze klaar zijn met wat geraspte kokos kan niet mislukken !!!! succes en groetjes van Els Loriaux
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie