Romana Jasperse haar tweede boek is klaar

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Romana Jasperse haar tweede boek is klaar

Bericht door webmaster »

Romana meldde me vandaag dat haar tweede boek klaar is. Niet zoals ik eerder vermeldde over haar ouders en Sorong-Doom, maar opnieuw over het drama dat haar echtgenoot Klaas is overkomen door asbest. Het gedoe met artsen, de werkgever, instellingen, advocaten en allerlei organisaties die er iets mee te maken hebben. Erg vrolijk word je daar niet van. Maar ze houdt de moed erin ook al is het vaak moeilijk. Zelf heeft ze er hartklachten van gekregen.

In augustus 2012 schreef ze me:
"Nu Klaas ziek is, ben ik een beetje man - en - vrouw in huis. We zijn met teveel zaken bezig, terwijl we eigenlijk bezig moeten zijn om de ziekte zo aangenaam mogelijk te '' navigeren'' door de dag. De situatie bereikte haar anti-climax, met een gevolg een opname in het ziekenhuis. Ze zeggen ook, door veel verdriet kan je een hartaanval opwekken, ik geloof het wel. "


Romana had me lang geleden al geschreven dat ze bezig was met het script over haar ouders. Op 26 augustus 2012 schreef ze me dat door een computer crash alles weg was en ze opnieuw moest beginnen. Ze was ook een groot deel van haar tweede boek over asbest kwijt. Gelukkig had ze nog veel aantekeningen.

Alhoewel dit boek niet over Nieuw Guinea gaat wil ik het hier toch graag een vermelding geven. Romana een van ons. NNG-ers hebben nu eenmaal een sterke band. Haar moeilijkheden en haar opoffering verdienen veel waardering. Een review van haar vorige boek "Een waas van water" is heel lovend:
"De schrijfster weet de lezer te raken met haar manier van schrijven en brengt de gevoelens en emoties van de hoofdpersonen heel duidelijk en helder geformuleerd over. Een van de hoofdpersonen krijgt na lange tijd niet te zijn geloofd en echt gehoord door gezondheidsinstellingen de diagnose dat hij een brughoektumor heeft. Wat erg dat dit een waargebeurd verhaal is en denk ik helaas voor velen herkenbaar die met de rompslomp van de gezondsheidszorg en de verplichtingen van het werk door de werkgever te maken krijgen!"


Op 16 maart 2013 meldde Romana mij dat het script af was en nu is het boek klaar: Het boek wordt uitgegeven door FreeMusketeers.
ISBN 978-90-484-2959-2
Prijs € 15,95 En is in alle fysieke en webwinkels in Nederland en België te bestellen.

Geen leven met asbest
De hoofdpersoon (54 jaar) ervaart een onverklaarbare fysieke pijn.
Na wekenlange onderzoeken, waar maar geen eind aan lijkt te komen, krijgt hij uiteindelijk de diagnose.
In zijn bittere strijd maakt hij kennis met de schaduwzijde van de samenleving waar de moraal ver te zoeken is.

Auteur: Romana Jasperse
Genre: Autobiografie
ISBN: 9789048429592
Verwachte verschijningsdatum: 10 juni 2013
Vaste prijs: € 15,95
Formaat: A5
Afmeting: - Uitvoering: Paperback
Afwerking: Gelijmd gebrocheerd
Aantal pagina's: 150
Te bestellen via:
http://www.freemusketeers.nl/index.php/ ... sbest.html
GeenLevenMetAsbestSTA62633.jpg
GeenLevenMetAsbestSTA62633.jpg (104 KiB) 2059 keer bekeken
GeenLevenMetAsbestSTA62631.jpg
GeenLevenMetAsbestSTA62631.jpg (112.8 KiB) 2059 keer bekeken
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie