De vader van Serafyn

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
chetman
Berichten: 8
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 19:16

De vader van Serafyn

Bericht door chetman »

Marga Claus heeft "De vader van Serafyn" geschreven op basis van aantekeningen en brieven van een Friese Franciscaan die van 1962 tot 1982 als missiepater in Nieuw Guinea of Papua heeft geleefd. Ook de aanhoudende schendingen van de mensenrechten door het Indonesische leger en de plunderingen van bodemschatten worden beschreven. De schrijfster noemt het boek een documentaire roman en was oorspronkelijk in het fries geschreven. Een erg indrukwekkend en boeiend boek dat ik een ieder kan aanbevelen.
Fijnard
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:18

Re: De vader van Serafyn

Bericht door Fijnard »

Ik heb dat boek te koop Het zal best een goed boek zijn ,maar je moet wel fries kunnen lezen anders is het onleesbaar De originele titel is :De HEIT FAN SARAFYN
Koen J de Jager
Berichten: 156
Lid geworden op: do 14 feb 2008, 13:21

Re: De vader van Serafyn

Bericht door Koen J de Jager »

Het oorspronkelijk Friese boek 'De heit van Serafyn' (ISBNnr. 9070098 88 1 - 2e druk) was in 2006 reeds uitverkocht. De uitgave in het Nederlands 'De vader van Serafyn' (2006 - Uitg. van Gennip -Amsterdam, ISBNnr. 90 5515 635 3) is inmiddels eveneens uit de reguliere handel en waarschijnlijk niet meer de boekwinkels en/of uitgever te koop. In maart 2012 waren nog exemplaren tegen restantprijzen ( ik meen € 7,50) te koop bij Boekhandel De Slechte in Den Haag. Koen J. de Jager.
Gebruikersavatar
Bert Ernste
Berichten: 89
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 16:11
Locatie: Utrecht | São Paulo
Contacteer:

Re: De vader van Serafyn

Bericht door Bert Ernste »

De vader van Serafyn vond ik een mooi boek. Helaas niet zo gemakkelijk meer te vinden in de Nederlandse vertaling (oorspronkelijk Fries). Op het moment van schrijven heeft De Slegte in Zwolle er nog een paar (tweedehands). -- Bert Ernste Web | Twitter | Blog Artikelen West Papua | Nieuw-Guinea Afbeelding
Plaats reactie