Onbereikbaar Dichtbij door Carel Banse

Heb je een boek gezien of gelezen dat interessant is? Meldt het hier en geef informatie over titel, auteur en prijs. En misschien en korte samenvatting of recentie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Onbereikbaar Dichtbij door Carel Banse

Bericht door webmaster »

Beste Chris,

Leuk je de hand geschud te hebben vorige week zaterdag in Lisse bij de Vogelkopreunie. Ik zie dat je ook een rubriek 'Nieuwe boeken' hebt. Kun je daarop mijn boek 'Onbereikbaar Dichtbij' plaatsen?

Het bevat verhalen van veteranen, in 2015 opgetekend door eerste jaars studenten journalistiek van het Grafisch Lyceum Rotterdam. Met prachtige foto’s van Glenn Siegers van veteranen en studenten schouder-aan-schouder en beelden uit persoonlijke archieven. Het geheel met veel gevoel en respect opgemaakt door Franklin de Jezus.

Er staat ook een persoonlijk verhaal in over de relatie tussen mijn vader en mij, dat uitmondt in respect en een eerbewijs aan hem en zijn mede-veteranen. Het is een relaas – zo is in de afgelopen periode wel gebleken – dat herkenbaar is voor velen.

Ik hoop met dit boek velen een groot plezier te doen door het te laten zien en lezen. Vaak hebben veteranen hun familie ontzien en nooit over dit soort belevenissen verteld, terwijl ze voor velen toch levensbepalend zullen zijn geweest. Ook voor familie en nabestaanden kan het wellicht een zorg wegnemen of voor berusting zorgen.

Mijn grootste wensen met het boek zijn, dat:

· * er meer bekendheid komt over deze periode in Nederlands-Indië en Nieuw-Guinea;

· * jongeren een luisterend oor willen bieden aan de oudere veteranen, zolang dat nog kan;

· * veteranen zich erkend en gehoord voelen;

· * de groeiende groep jongere veteranen op meer begrip, erkenning en maatschappelijke waardering mogen rekenen.

Ik Ik stel het zeer op prijs als je enige bekendheid aan het boek wilt geven. Alvast bedankt!

Het boek is te bestellen via deze link http://www.onbereikbaardichtbij.nl/bestellen,
meer informatie op de website http://www.onbereikbaardichtbij.nl en de Facebook pagina.
Prijs: €22,50 (veteranen op vertoon van kopie van hun veteranenpas €20,00)
Verzendkosten €4,00.



Met vriendelijke groeten,


Carel Banse 06 44752934
info@onbereikbaardichtbij.nl
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie