Teminabuan

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
jokesk
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 20:24

Teminabuan

Bericht door jokesk »

3 mei ga ik naar de Kroonduivenreunie.
Hier had ik het met mijn moeder over die ineens met een aantal namen kwam.
De KLM club (Koornstra,Luiten.Melissen)
Kranenburg
Karsten, Marjan.
Herrenburg? Leslie
Kuiper(s) arts
Maizarak? Gouvernement
Hoogervorst (met 3 kinderen)
Kailola? hoofd gevangenis.

Leven deze mensen nog, komen ze nog wel eens bij elkaar over de vloer?
Weten ze nog mijn ouders, Ger en Herman Koornstra en mijn zusje Petra, te herinneren?
Ik zou het fijn vinden als ik iets over deze mensen aan mijn moeder kan laten weten.

Groetjes en hopelijk tot schrijfs,
Joke Staal - Koornstra.
Thijs Warella
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 feb 2011, 14:45

Re: Teminabuan

Bericht door Thijs Warella »

Hallo Joke,

Ik heb jouw Ouders nog gekend je vader was toen politieman,samen met de fam.Niggebrugge, Ik was ambtenaar bij RWD (Rijkswaterstaatsdienst)tijdelijk
gedetacheerd vanuit Hollandia naar Teminabuan.Al die namen die jij noemde kwamen mij bekend voor incl. jouw ouders heb ze allemaalpersoonlijk
gekend, Als coordinator moest ik mijn baas de heer Theo Cranendonk assisteren met alle werkzaamheden t.b.v wegaanleg tussen Teminabuan en Ajamaroe
dat was ongeveer 70 km lang. De Heer. Cappetti was toen Hoofd van Plaatselijk Bestuur afgekort HPB, was na een tijdje met pensioen gegaan en werd later
Burgemeester van Appingedam, dat heb ik van anderen vernomen.Helaas heb ik bij elke reunie nooit contact gehad met bekenden uit Teminaboean,wel met
oudcollega,s en kennissen uit o.a Hollandia ,Manokwari, en Biak etc.. Afgelopen Detareunie van 3/5 ,was ik er ook bij samen met mijn echtgenote, t was hartstikke
gezellig. A.s 14 juni is er weer een vogelkopreunie in het Poelhuis -Vivaldistraat 4 te Lisse.Kom je daar ook ? dan zal ik hierover meer vertellen.


groetjes

Thijs Warella
jokesk
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 20:24

Re: Teminabuan

Bericht door jokesk »

Wat leuk om van u een reactie te krijgen en eindelijk iemand te vinden die me meer over Teminabuan en Nieuw Guinea kan vertellen
In Teminabuan heb ik een geweldige tijd gehad, voelde me als een vis in het water en heb nu, na zo'n 52 jaar, nog steeds last van een stil verlangen. :
Ik stroop dan ook regelmatig het internet af in de hoop of ik nog iets kan vinden wat ik nog niet wist, gezien of gelezen had.
3-5 was ik, samen met mijn man Rob, ook bij de Reünie aanwezig.
Volgens Chris zaten we dicht bij elkaar. :oops:
Misschien dat je me wel heb gezien. Ik loop namelijk met behulp van 2 krukken.
We zaten bij een Babs Floor aan tafel.
Zij was al een aantal keren bij de reünie geweest en heeft voor mij hier en daar ook voor mij nagevraagd.
Het contact met haar was zo leuk dat ik haar bij ons heb uitgenodigd. Aangezien ze regelmatig bij ons in de buurt is heeft ze dat dan ook aangenomen.
Nu ik weet dat in Lisse in ieder geval iemand aanwezig zal zijn die me meer kan vertellen zal ik proberen er ook aanwezig te zijn.
Mijn ziekte wil wel eens roet in het eten gooien maar ik zal mijn ziekte bij tijd tot de orde roepen. :lol:

Met vriendelijke groetjes, Joke Staal - Koornstra.
Thijs Warella
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 feb 2011, 14:45

Re: Teminabuan

Bericht door Thijs Warella »

Hallo Joke,


Sorry maar wegens fam.omstandigheden kan ik niet aanwezig zijn bij deze as reunie in Lisse
Ik spreek je nog wel,

groetjes

Thijs
jokesk
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 20:24

Re: Teminabuan

Bericht door jokesk »

Hallo Thijs,

Jammer dat je niet in Lisse kon zijn maar familieomstandigheden gaan nu eenmaal altijd voor.
Het was daar gezellig en het eten.... o zo vertrouwd de smaak die mij aan mijn kinderjaren deed denken.
Ik heb daar een tijd lang Max gesproken die een tijd met mijn vader heeft opgetrokken.
Hij wist me aardig wat te vertellen waaronder dingen die ik nog niet wist.
Als kind zag je daar dingen heel anders dan de volwassen en vind het leuk om nu de dingen te met volwassen ogen te horen en te begrijpen.
Nu moet ik echt een keer een loterij winnen want een keertje daar gaan kijken, voor dat ik het niet meer kan, staat heel hoog boven op mijn verlanglijstje.
Ik denk dat meerdere Nieuw Guinea-gangers dat wel zullen herkennen.

Hopelijk zie ik je nog wel eens bij een of andere bijeenkomst en kan ik nog meer horen over mijn vaders leven (en gezinsleven?)
Mijn vader is in nov.1987 overleden en kan er dus niets meer aan vragen.
Gelukkig heeft hij wel wat spulletjes bewaard die ik dan ook koester.

Met vriendelijke groet,
Joke Staal - Koornstra.
Plaats reactie