Op zoek naar bekenden van Jan en Frances(Francie) Hommes

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
saskia
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 05:27

Op zoek naar bekenden van Jan en Frances(Francie) Hommes

Bericht door saskia »

Is er iemand die Jan en Frances(Francie) Hommes kende? Zij woonden in Hollandia. Ik geloof van 1950 tot 1962. Ik weet niet precies hoe dit werkt. Of je mij een E-mail kan sturen of hier op antwoord. Hartelijk dank.
joy
Berichten: 8
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 23:16

Re: Op zoek

Bericht door joy »

Beste Saskia, Als je op www.kotabaroe.nl kijkt ( wel even lid worden) staan tennisfoto's van mevrouw Hommes, geplaatst door ene Marcella Hommes. Ik meen te weten dat ze in de Schoolstraat hebben gewoond in Kota Baroe, het latere Hollandia-Binnen. Ik geloof dat er twee dochters waren, die waarschijnlijk 60 jaar of zelfs jonger zijn. Misschien weet Rufus Coorengel ( ook tennis) je meer te vertellen. Succes! Joy.
saskia
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 05:27

Re: Op zoek

Bericht door saskia »

Beste Joy, Hartelijk dank voor uw reactie. Kende u Francie Hommes uzelf? Ik wil graag wat meer over hun tijd in Nieuw Guinea horen van mensen die hun kenden. Jan en Francie Hommes waren mijn ouders. Er waren 5 dochters. Ik ben de vierde. Ik was 18 maanden oud toen we terug naar Nederland gingen. Ze zijn nu allebei al vele jaren geleden overleden en ik had zo graag wat meer over hun tijd daar willen horen. zodoende dat ik het op deze manier ook probeer. Nogmaals hartelijk dank en wie weet is er nog iemand anders die zich hun herinnert. Hopelijk deze Rufus Coorengel die u noemt. Vriendelijke groeten, Saskia.
joy
Berichten: 8
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 23:16

Re: Op zoek

Bericht door joy »

Beste Saskia, Nee, ik ken je ouders niet persoonlijk en jullie waren nog te jong. Ik weet alleen dat familie Hommes in een alleenstaand huis gewoond heeft waar later de familie Koot heeft gewoond. Op de site die ik al eerder noemde, kun je op een kaart zien waar jullie precies gewoond hebben en welke families er toen ook woonden. Wellicht kom je daar verder mee. Op de frontpage hier, vind je de kalender van reünies waarop je waarschijnlijk nog oudere mensen zult treffen die je ouders wel gekend hebben. Heel veel succes. Hartelijke groet, Joy.
saskia
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 05:27

Re: Op zoek

Bericht door saskia »

Ik woon in Alberta,Canada en de laatste keer dat ik in Nederland was was in 1997. Dus ik hoop maar dat er misschien meer reacties komen op deze oproep. Ik ben wat familie geschiedenis aan het schrijven voor mijn kinderen en kleinkinderen. Hartelijk dank voor de support en de tips. Groeten, Saskia
Wie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 08 mei 2014, 16:25

Re: Op zoek naar bekenden van Jan en Frances(Francie) Hommes

Bericht door Wie »

Hallo Saskia,Naruurlijk ken ik oom Jan en tante Francien (Hommes)In Nieuw Guinea waren het goede kennissen van mijn ouders.Ook later in Den Haag ben ik vaak bij jullie thuis geweest(Frederik Henderiklaan) om te tafeltennissen met je zussen Marjan en Marijke.Toen Marjan trouwde met G. Goyet(?) mocht ik in jouw vaders auto Guy en Marjan rondrijden om Guy Nederland te laten zien.Nog weer later,na haar scheiding van Guy zijn Marjan en Barry en Pierre nog bij ons in Hellendoorn geweest.Oom Jan herinner ik me in zijn kantoortje in de Frederik Hendriklaan waar ik voordat ik beneden ging tafeltennissen een biertje dronk en wat met hem praatte.Tante Francien was een heel lieve vrouw die uiterlijk wel wat leek op mijn moeder.Zo deze reactie is een aantal jaren na jouw oproep maar ik heb de oproep nu pas gelezen.Hartelijke groten Herman Wiebols
Jowie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 14:06

Re: Op zoek naar bekenden van Jan en Frances(Francie) Hommes

Bericht door Jowie »

Ja, ik heb de familie Hommes goed gekend, er waren inderdaad 5 dochters. Ze waren ook lid van De Jachtclub.
Later waren ze ook vaak op de Jachtclub reünies in Nederland.
Maar, we waren nog zo jong in Nieuw Guinea, dat ik er niet veel over kan vertellen. Jan Hommes was volgens mij
bij Justitie. Ze hadden veel kontakt met mijn ouders, maar Pa is al lang overleden en mijn moeder is nu 95 jaar
en doet soms alsof ze een heleboel niet meer weet, maar als je doorvraagd komt er wel wat uit!
Ze heeft in Nederland bij mijn weten geen kontakt met Jan en Frances meer gehad, alleen op de reünies.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Herman Wiebols heb ik ook gekend en nog wel eens op een reunie in De Bilt
gezien en gesproken.
Vele groeten van Hans Nieuwenhuijs.
Plaats reactie