leraar HBS Hollandia

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
tmeijerink
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 14:56

leraar HBS Hollandia

Bericht door tmeijerink »

Mijn vader, Johan Meijerink, was leraar op de HBS in Hollandia van 1960 - 1963. Hij gaf o.a. wiskunde. Ik ben op zoek naar mensen die iets over hem kunnen vertellen en info hebben over de gang van zaken op de school.
Trudy Meijerink
drosta
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 mar 2020, 21:06

Re: leraar HBS Hollandia

Bericht door drosta »

Ik weet iemand die in de 1e klas van de HBS les heeft gehad van dhr. Meijerink.
Ze herinnert zich niet echt iets, behalve hoe hij eruit zag. Ik mocht haar naam doorgeven, maar wacht er even mee, totdat ik bericht krijg dat de zoekster dat wil.
M vr gr, Alje Drost
tmeijerink
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 14:56

Re: leraar HBS Hollandia

Bericht door tmeijerink »

drosta schreef:Ik weet iemand die in de 1e klas van de HBS les heeft gehad van dhr. Meijerink.
Ze herinnert zich niet echt iets, behalve hoe hij eruit zag. Ik mocht haar naam doorgeven, maar wacht er even mee, totdat ik bericht krijg dat de zoekster dat wil.
M vr gr, Alje Drost
De zoekster wil graag weten waar hij heeft gewoond en wat hij in zijn vrije tijd deed. Ik heb wel foto’s, maar daarbij wordt niets vermeld. Ik ben inderdaad bang dat leerlingen niet veel weten van mijn vader, tenzij hij misschien bevriend was met ouders. Van een andere oud-leerling weet ik al dat hij streng was. Ook zoek ik foto’s van de HBS.
M.vr.gr, trudy Meijerink
guzzifrans
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 00:41

Re: leraar HBS Hollandia

Bericht door guzzifrans »

Ik herinner me niet zo veel meer van leraar Meijerink. Ik denk dat ik twee jaar les van hem heb gehad, waarschijnlijk aardrijkskunde want dhr. Heertjes gaf ons wiskunde les. Ik zat op de Bijzondere HBS in Hollandia van 1959 tot 1962. Leraar Meijerink reed op een scooter naar school.
Frans de Weers
Plaats reactie