op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Ben je op zoek naar iemand? Wie weet krijg je een reactie in dit forum van degene die je zoekt, of van iemand die hem of haar kent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door webmaster »

Hi Chris, op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer, maar weet niet zo gauw foto's te plaatsen bij een oproep, wil ik je vragen voor mij dit in de rubriek “Opsporing verzocht” te plaatsen.
Hun laatste woonplaats was Bergeijk, Bosdreef 1.
Hij was hoofd radio telecommunicatie in NNG, zij was lerares Duits op de HBS Hollandia Dok 5.
Op de foto's J.W.A. Van der Scheer (Wim) bij z'n VW kever, zijn vrouw (Louise) in de zeilboot bij Jachtclub met zoon Bertje, Peter met VW kever voor toko Hong Fat, Hollandia.
De foto's komen uit een foto album van heer van der scheer.

Groet, Freek Pieroelie
01 Scheer J.W.A. van der 1962 Hoofd Radio Telecommunicatie.jpg
01 Scheer J.W.A. van der 1962 Hoofd Radio Telecommunicatie.jpg (91.22 KiB) 8440 keer bekeken
02 Scheer v.d. mevr L en B. Jachtclub 1962.jpg
02 Scheer v.d. mevr L en B. Jachtclub 1962.jpg (98.14 KiB) 8440 keer bekeken
03 Scheer v.d. P. Hollandia haven 1962 bij toko Hong Fat.jpg
03 Scheer v.d. P. Hollandia haven 1962 bij toko Hong Fat.jpg (59.59 KiB) 8440 keer bekeken
De foto van heer Wim van der Scheer (gewezen PTT ambtenaar, hoofd posterijen in NNG) heb ik van hem mogen scannen uit zijn 3 NNG foto albums die ik 'n weekje had geleend. Er bestaat een Duits geïllustreerd boek met veel foto's van hem erin over de Berg-Papua's. Hij had me dat willen geven, maar ik vond dat ik 't boek zelf wel kon kopen. Helaas had ik 't ISBN nummer niet genoteerd, voor 't geval ze in Duitsland ISBN nummers gebruiken.

Ik heb heer en mevrouw van der Scheer leren kennen via toevallig telefonisch contact en heb toen op hun uitnodiging voor 't eerst een bezoek gebracht in 2005. Zijn vrouw (Louise voormalig HBS Duits lerares in Hollandia) en hij woonden toen op het adres Bosdreef 1, in het bos van Bergeijk. Heer van der Scheer was eind 2006 verhuisd naar een verzorgingshuis te Eindhoven en daar op 91 jarige leeftijd overleden. Mijn laatste mail contact met mevrouw Lou van der Scheer, gedateerd 4 april 2008, betrof "koetje en kalfjes". Maar na mijn nieuwjaar gelukwens 2008 wist ik eigenlijk al dat ik niet meer op bezoek kon komen. Ik vind het zeeeeer spijtig dat zo plotseling het contact is verbroken, ik weet niet waardoor vermoedelijk vanwege plotseling overlijden van mevrouw van der Scheer. Zij waren zeer gastvrij vriendelijk, zij leidden me zelfs 'ns hun hele huis en tuin rond. Altijd bereid mij van alles over NNG en Hollandia te vertellen, hij had van NNG veel gezien vanwege z'n werk daar. Eén van hun 2 zonen is Nico, ook al 70+, die mogelijk nog in Frankrijk woont. Zoon Nico heb ik nooit persoonlijk kunnen vinden, via mail, op woonadres of telefonisch en heb er nu spijt van nooit ernaar gevraagd te hebben. Deze twee personen zullen zeker in m'n herinnering blijven. Vader van Addy Wils was collega van v.d. Scheer en Mehlbaum.
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
aussie1945
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 10:59

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door aussie1945 »

Hallo Freek,
Ben me er niet van bewust dat ik je ken of ooit ontmoet hebt. Maar ik reageer alleen om het feit dat ik in de 4e klas (A) van de BHBS in Hollandia leerling was van mevr. van der Scheer.
Een zeer vriendelijke en goede lerares Duits. En ik spreek de taal nog steeds waar dat nodig is. Heb nooit meer iets van haar of haar familie gehoord en ook niet meer ontmoet tijdens reünies.
Groet,
Rick Wttewaall.
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door jeffreypieroelie »

Hi Rick, leuk je berichtje hier te zien n.a.v. m'n oproep op deze site. Omdat we elkaar niet van 'n school van toen kennen en andersziens elkaar nooit hadden ontmoet, klopt 't wel dat je mij niet kent en ik jou niet. De zonen van heer en mevrouw van der Scheer ken ik evenmin, heb ze tijdens m'n bezoeken in Bergeijk nooit ontmoet, natuurlijk omdat ze allang uit huis waren en hun eigen leven leidden. In Duitsland, Frankrijk …. ? Op Hollandia scholen reunies zou ik zeker ook niet eens weten naar wie zou moeten uitkijken. Oke Rick, leuk je hier te hebben ontmoet, mogelijk tot op ene reunie. Zal wel onwaarschijnlijk zijn, ik zie dat je in Downunder woont. Groet, Freek.
nicovds
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 17:25

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door nicovds »

Goedenavond,
Beter laat dan nooit, ik kijk niet zo vaak op de website, vandaar dat ik nu pas reageer.
Ik (nico) ben de oudste zoon van hr. en mevr. van der scheer.
Mijn ouders zijn inmiddels beide overleden en ik woon al ruim 20 jaar in frankrijk.
Ik heb verder geen kontakt meer met wie dan ook uit NNG zelfs niet met nederland.
Wel jammer, want ik herrinner me nog een aantal vriendjes uit de tijd 1960-1962
zowel van de school als de zeilclub, de jachtclub waar ik veel was in die tijd.
Een vriendje dat ik in ned. nog een aantal keren heb bezocht is nico heertjes, ik
vond hem op facebook maar helaas geen reactie op mijn schrijven, waar hij woont??
Ik ga nu wel eens verder kijken op jullie site of ik bekenden zie, ik zou graag mensen willen
ontmoeten om over die ouwe tijd"( ja, we worden oud.....) nog eens te babbelen.
Eenmaal heb ik een oud collega van mijn vader bezocht in ned. Dhr. Marcel gerritsen,
maar dat kontakt is ook weer verwaterd, ook door de grote afstand frankrijk- nederland.
Tot nu toe had ik niet veel tijd, wij hadden hier in de franse jura een melkschapenbedrijf-
kaasmakerij.
Nou ik hoop dat ik wat kontakten kan leggen via deze site.
Alvast bedankt en veel groeten,
nico
nicovds
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 17:25

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door nicovds »

Hallo freek piroeli,
Nu pas herrinner ik me dat mijn moeder het wel eens over je gehad heeft, langzaam komt weer het e.e.a. boven.
Ik heb nu pas goed jouw tekst gelezen en meteen herrinner ik me weer een naam, nl. olga wils, die ik eens op
een feestje heb ontmoet en me bijgebleven is, waarschijnlijk de dochter van dhr. wils die jij noemt in je betoog.
( Ook een collega van mijn vader??)
Nu ben je dus ook op de hoogte van hoe ik een beetje terechtgekomen ben.
Maar ik ben nog geen 70+ maar wel bijna...... nu precies 70.
Mijn broer is nu ook met pensioen, woont in italië
Zoals je ziet hebben we niet goed kunnen wennen in nederland, ik denk wel door de vrijheid die we in NNG hebben
leren kennen...........
Leuk dat we kontakt hebben al hebben we elkaar nooit ontmoet, wie weet gebeurt het nog eens,
altijd welkom in frankrijk!
Veel groeten, see you,

nico
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door jeffreypieroelie »

Hi Nico dank voor je bericht op deze site. Ik had niet verwacht, wel gehoopt, toch 'ns contact te maken met een van de zonen van van der Scheer, je ouders Lou en Wim.
Je vader overleed in het verzorgingshuis te Eindhoven op 91 jarige leeftijd. Van je moeder is wat dit betreft mij niets bekend, we hadden regelmatig en leuk e-mailcontact minder vaak telefonisch contact. Ik vermoedde al dat ons contact zo plotseling was verbroken vanwege haar overlijden maar las of hoorde daarover geen berichten. Na overlijden van je vader had ik nog graag 'n bezoek willen brengen aan Bosdreef 1, Bergeijk, waar ik me op m'n gemak voelde. Ze vertelden me veel over hun werk en verblijf op NNG vooral in Hollandia a.d.h.v. de foto's uit je vaders bijzondere foto boeken. Ook anekdotes zoals die over 't zwemmen van zijn zonen in de grote watertank van DOK 5 Hemelpoort (nooit verder verteld). Wat ik toen had nagelaten, was te vragen naar de titel eventueel met ondertitel van het geïllustreerd Duits boek, in Duitsland uitgegeven met foto's van je vader. Graag zou willen weten hoe ik aan dit Duitse foto boek kan komen, bestaat ervoor een ISBN nummer, weet jij er meer van ?
Je woont in Frankrijk. Gepensioneerd neem ik aan of in jullie kaasmakerij nog aan de arbeid ? Ik kan me herinneren dat je ouders spraken van 3 zonen. Jij nu in Frankrijk, 'n broer in Italie. En de andere in Duitsland ? Je hebt geen contact meer met klasgenoten en vrienden van de Jachtclub uit die NNG tijd. Mogelijk staat je een weerzien te wachten met oude bekenden op de jaarlijkse Hollandia scholen reunie, op deze site vind je meer hierover. En waar we elkaar wellicht kunnen ontmoeten.
Ik ben lang geleden 1 keer naar Hollandia terug geweest in 1991 om te zien wat er is veranderd. Heel veel tuurlijk, maar nog ook wel veel herkenbaar. Toen in 1991 kon ik me hier en daar nog wel in het Nederlends verstaanbaar maken. Ik had de Hemelpoort DOK 5, Base G, Sentani, Ifar en Hollandia Binnen (Kota Baroe) bezocht.
Sinds 2008 ben ik (vervroegd) gepensioneerd dus geniet ik met volle teugen van mijn vrije tijd en de vrijheid in dit zuid Limburgse dorp.
Oke Nico, leuk als we contact houden in ieder geval via mail : jeffreypieroelie@home.nl
Groet, Freek,
Winnyhoney
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 15:15

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door Winnyhoney »

Wat ontzettend leuk om te lezen over familie Van der Scheer!
Ik ben Winny Paulus, dochter van Rudolph en Grace Paulus. Wij woonden in de Hemelpoort tegenover de familie Hoornwijck en daarachter woonde de familie Van der Scheer. Volgens mij zat ik (ben van 1952) bij Peter in de klas. Hij woont nu dus in Italië? Wij gingen bijna elk jaar op vakantie naar Italië en daar heeft mijn zus Maureen 15 jaar gewoond.
Mijn vader zat in het onderwijs en gaf les aan de Mulo in Dok V. Mijn moeder is overleden op 90-jarige leeftijd in 2015 en mijn vader leeft nog. Hij heeft een paar jaar geleden een lichte afasie gehad en spreekt wat moeilijk, maar is verder gezond. Hij is nu 95 jaar!
jeffreypieroelie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 14:25

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door jeffreypieroelie »

.... heer Paulus leraar op MULO dok 5 ?? Dat komt me bekend voor. Ik ga ‘ns tussen m’n oude foto’s kijken, zal vast wat foto’s vinden van heer Paulus tussen enkele MULO leerlingen. Mogelijk foto’s die nog niet op scholen reunies te zien waren.
Groet, Freek
nicovds
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 17:25

Re: op zoek naar familie van heer en mevrouw van der Scheer

Bericht door nicovds »

even een reactie op het bericht van winny paulus.
ik ( nico v.d. scheer) kan me herrinneren deat jullie van ons uit gezien aan de overkant van de ( grote) weg woonden,
volgens mij in ee huis met lichtblauwe luiken.
Wij woonden naast fam. hoormweg ( leo en chichita) Leo ( mijn "oom leo") is al op 50 jarige leeftijd overleden,
Ik weet dat we hem eens in ned. opgezocht hebben, en ik heb later zijn vrouw meermaals in den haag bezocht toen hij al overleden was.
Na haar overlijden heb ik geen kontekt meer gehad met wie dan ook uit nng
Een keer in denhaag inge van't hof tegengekomen in denhaag, zij woonden direkt onder ons, dus je hebt haar en haar familie waarschijnlijk ook wel gekend.
Ik heb deze site ook naar mijn broer doorgestuurd, hij is ook van 52, dus kent jou misschien beter, ik ben van 48 dus was toen al veel te oud voor een klein meisje......
Ik geloof ook niet dat onze ouders kontakt hadden, maar ik weet het niet, misschien jou moeder, mijn ouders zijn inmiddels allebei overleden.
Mijn broer woont in italie en ik in frankrijk, kom zelden in ned.
Leuk als je ook iets laat horen, blijf gezond met al dit covid 19 gedoe
Groeten, nico v.d. scheer
Plaats reactie