Jim Raat op 31 maart 2010 overleden

Hier kun je informatie kwijt over huwelijk, overlijden en andere persoonlijke gebeurtenissen die betrekking hebben op ex-NNG-ers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Jim Raat op 31 maart 2010 overleden

Bericht door webmaster »

Gisteravond bereikte mij het trieste bericht dat Jim Raat na een langdurige ziekte op 31 maart was overleden. Ik wens zijn vrouw Stany en andere nabestaanden veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies. webmaster
HSR-2009-1924ET-6435a.jpg
HSR-2009-1924ET-6435a.jpg (101.88 KiB) 3708 keer bekeken
Jim tijdens de Hollandia Scholen Reünie 2009 Hieronder het bericht dat ik ontving: Van: roykneefel Verzonden: donderdag 1 april 2010 22:08 Aan: webmaster Onderwerp: Jim Raat overleden Hallo NNG' ers, Alweer slecht nieuws: s' Avonds, 31 maart 2010 is Jim Raat overleden. Na een lange ziekte periode. Ik wens zijn familie veel sterkte toe bij het verwerken van het verdriet.. Jim heeft van 1949 tot 1961 in Hollandia gewoond. Hij was tot voor kort heel actief met berichten plaatsen op het Forum van de Kota Baroe Site en ook op INahW (Indische Nederlanders aan het Woord). Groeten, Roy Kneefel.
HSR-2009-2330RK-114a.jpg
HSR-2009-2330RK-114a.jpg (110.95 KiB) 3708 keer bekeken
Jim en Stany Raat tijdens de Hollandia Scholen Reünie 2009 Reactie van Bart Koopmans 6 uur geleden: gisterenavond laat is Djungle Djim Raat van ons weggegaan.. de laatste tijd is het een beetje stil geweest...een beetje stil geweest om Djim heen, niet omdat siDjim geen tijd of geen zin had om wat te babbelen met ons...mhaar meer omdat hij soveel pijn had, dat hij de woorden niet kon vinden,om met ons so een beetje gesellig te babbelen............. ik ben blij..heel erge blij dat Djungle nu niet meer lijdt ,maar in mijn hart klingt een toon, een toon van droefheid, dat Djim er niet meer bij is...so als wij aan het praten zijn en onder dat babbelen en een beetje plagend, onse genegen heid tonen aan mekaar.... tjaah Djim, die genegenheid die is er voor jou altijd geweest en dat sal niet veranderen..... moge het goede je begeleiden Djungle op de weg, die je ingeslagen bent en moge onse genegenheid voor jou een plaatsjekrijgen in je reiskoffertje........... veel groetjes Djim, veel groetjes van mij... Bart.
HSR-2009-1830RK-064a.jpg
HSR-2009-1830RK-064a.jpg (100.7 KiB) 3708 keer bekeken
Jim Raat en Bart Koopmans tijdens de Hollandia Scholen Reünie 2009
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Jim Raat op 31 maart 2010 overleden

Bericht door webmaster »

063LouisJim.jpg
063LouisJim.jpg (51.23 KiB) 3905 keer bekeken
Jim en Louis de Roy van Zuydewijn, in Treebeek bij Heerlen, nov. 2006.
Peggy Carli
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 15 feb 2008, 13:25

Re: Jim Raat op 31 maart 2010 overleden

Bericht door Peggy Carli »

Lieve Stany, naaste familie, vriend(inn)enkring en West-Papualeden, Langs deze weg wil ik jullie condoleren met dit grote verlies. Heel veel kracht en licht toegewenst in de komende tijd. Het is niet te bevatten om bij thuiskomst te lezen dat Jim ons ontvallen is. Lieve Jim, rust nu maar uit. Peggy Carli
Humphrey
Berichten: 122
Lid geworden op: za 09 feb 2008, 18:22

Re: Jim Raat op 31 maart 2010 overleden

Bericht door Humphrey »

Beste Stanny en familie: heel veel sterkte toegewenst. Op de laatste Hollandia Scholenreunie kwam Jim naar mij bij de hoek waar ik voor de HBS-werkgroep stond. Direct vroeg Jim mij of ik nog wist wie hij was. Nadat deze vraag beantwoord was, begon Jim heel enthousiast over onze jeugd in Kota Baroe te praten. Zijn ogen begonnen dan te glinsteren. Herinneringen werden opgehaald en al gauw leek het of wij weer terug waren in Kota Baroe. Tussen de regels door vertelde hij summier over zijn ziekte, maar niet nadat ik hem gevraagd had, hoe het met hem ging. Het was een fijne ontmoeting en bij het afscheid nemen hebben we elkaar met ''sobat'' gegroet. Dat gevoel hadden we daadwerkelijk ook. Jim en ik waren buurt- en schoolgenoten in Kota Barroe. Dit was ook het geval met Sophie Kotadiny. Zo'n 7 maanden later zijn zowel Jim als Sophie er niet meer. Maar de fijne en kostbare herinneringen blijven. Het blijft allemaal zo onwerkelijk. Humphrey Trouerbach
Harry
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 jan 2018, 01:43

Re: Jim Raat op 31 maart 2010 overleden

Bericht door Harry »

Ik ben op zoek naar de naam van de vader van Jim Raat en als kan geboote datum dit ivm met stamboom die ik aan het maken ben
mvg Benny
Plaats reactie